۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری جلسات کشورهای غربی برای به تعویق انداختن پیروزی‌ها در سوریه
کد خبر: ۲۱۶۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در اجلاسیه ۲۳۰۰ شهید خمینی‌شهر مطرح کرد؛

برگزاری جلسات کشورهای غربی برای به تعویق انداختن پیروزی‌ها در سوریه

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت دفاعی کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

برگزاری جلسات کشورهای غربی برای به تعویق انداختن پیروزی‌ها در سوریه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی لاریجانی امروز (شنبه 8 آبان ماه) در سفر یک روزه به استان اصفهان در نخستین اجلاسیه 2300 شهید شهرستان خمینی شهر حضور یافت. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان خانواده معظم شهدای استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر گفت: این محفل نورانی متعلق است به افرادی که به فکر شهادت و مجاهدت بودند. 
 
لاریجانی ادامه داد: شهدا روحیه حماسی دارند و در خصوص ادبیات انسانی این افراد باید گفت که تنها به فکر مجاهدت و شهادت و تأثیرگذاری بر رشد فکری و اجتماعی بودند. 
 
وی با بیان اینکه در حوزه معرفت و در تفکر اسلامی موضوعی ارزشمندتر از توحید وجود ندارد، تصریح کرد: شرایط انسان‌ها با توجه به درجه فهم آنها از توحید قابل مقایسه است و به هر حال زندگی سعادتمند حول محور و فهم موضوع توحید است. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل تمام تلاش پیامبران و امامان در صدر اسلام آشنایی مردم با توحید و انسان‌سازی بود ضمن اینکه توحید در سبک زندگی و حوزه فردی و اجتماعی انسان‌ها نیز تفاوت ایجاد می‌کند بنابراین میزان آمادگی انسان‌ها برای جهاد می‌تواند در سبک زندگی آنها تأثیرگذار باشد. 
 
وی با بیان اینکه اگر فردی فرصت برای مجاهدت نداشته باشد اما باید حب آن را در دل داشته باشد، گفت: میزان آمادگی انسان‌ها برای ظهور امام زمان (عج) به میزان فهم و تفکر هر انسان از توحید بستگی دارد و اینکه فردی به طور قطع به توحید اتکاء داشته باشد. 
 
لاریجانی با اشاره به اینکه سبک زندگی هر فرد می‌تواند در آماده بودن وی برای ظهور حضرت موثر باشد، افزود: در گذشته می گفتند افرادی که آماده برای این موضوع هستند شمشیر خود را در زیر بستر قرار می‌دهند اما در حال حاضر شرایط متفاوت بوده و این موضوع بستگی به فکر و سبک زندگی افراد دارد. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تمامی جنگ‌های صدر اسلام و در زمان حکومت اسلامی زندگی واقعی به انسان‌ها نشان داده شد، گفت: آن کسانی که در زندگی اجتماعی آمادگی برای مجاهدت ندارند به معنی آن است که لباس ذلت را بر تن کرده‌اند بنابراین توحید و مجاهدت یک رکن اساسی در سبک زندگی افراد است. 
 
لاریجانی با بیان اینکه اصل توحید توسط اسلام جلوی پای همه بشریت گذاشته شد، افزود: همه خصوصیت اهل مجاهدت در توحید نهفته است اما برخی این موضوع را کنار گذاشتند که نمونه آن را می‌توان در حادثه و اتفاق عاشورا مشاهده کرد. 
 
وی با اشاره به نامه امام حسین (ع) به محمد بن حنفیه تصریح کرد: امام حسین (ع) در این نامه تأکید کردند که من برای اصلاح و امر به معروف قیام کردم و طبق این تأکیدات مشخص است که افراد در آن مقطع از تاریخ از مسیر اصلی خود دور شده و به بیراهه رفته بودند و یا به معنای واقعی توحید را قبول نداشتند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری واقعه عاشورا گفت: زندگی سعادتمند فرد در جامعه در گرو توحید است و حتی امام (ره) بارها در صحبت‌های خود از توحید نام می‌بردند.

لاریجانی در ادامه به وضعیت منطقه هم اشاره کرد و گفت: به محض اینکه در شرایط سوریه قرار است تغییری ایجاد شود، جلسه می‌گذارند که این تغییر ایجاد نشود. به این دلیل که کشورهای اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند و در حال از بین رفتن هستند، این برای اسرائیل بسیار خوب است به این دلیل که به راحتی در کناری نشسته و نابودی مسلمانان را تماشا می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به این موضوع اشاره کرد که تحریم‌ها بخشی از مشکلات جامعه بود و مشکل اصلی کشور مدیریت است که سبب بسیاری از مشکلات شده است.

لاریجانی افزود: آن چیزی که امروز باعث عزت ملت ایران شده است تفکر مجاهدت بوده و بارها دو وجه توحید و مجاهدت در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه شرایط منطقه برای کشور ما امروز پیچیده تر شده است، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مصاف سختی بود میان ما و صدام، یک طرف این نبرد را اکثر کشورهای غربی و شرقی و قسمت دیگر را کشورهای کوچکی تشکیل داده بودند اما امروز مشکل پیچیده‌تر شده است، باید با حرکت و دقت بیشتر طبق اصل مجاهدت و توحید مشکلات را واکاوی کرد. 
 
لاریجانی با تأکید بر ارزیابی دقیق شرایط سال‌های گذشته در منطقه گفت: این آشفتگی که توسط برخی کشورها به وجود آمده و مشکلات بسیاری را به جان مسلمان‌ها انداخته مساله و حادثه ساده‌ای نبوده و قطعا با برنامه‌ریزی انجام شده است به طوری که طی سالیان گذشته با حضور در سوریه و یمن و دیگر کشورهای اسلامی زیرساخت‌های بسیاری را مورد تخریب قرار دادند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر کشورهای منطقه نمی‌خواهند که شرایط منطقه به ضرر اسرائیل تمام شود، افزود: تروریست‌ها مشتی بیشتر نیستند اما این همه سلاح که در اختیار آنها قرار گرفته مشخص است که از کدام کشورها تأمین می شود و بحران منطقه را با این سلاح‌ها افزایش دادند. 
 
لاریجانی با اشاره به مشکلات فرهنگی گفت: برخی کشورها به دنبال آن هستند که با تغییر در تفکر اسلامی مشکلات فرهنگی در جامعه ما را افزایش داده و به دنبال آن بحران اقتصادی را به وجود آورند و این موضوع باعث شده که با جنگ در اکثر کشورهای اسلامی ضربه اقتصادی به مسلمانان وارد کنند به طوری که قیمت نفت را پایین آوردند و برخی تحریم‌ها را بر کشورهای اسلامی قرار دادند اما کشورها باید در مدیریت خود دقت داشته باشند و اجازه ندهند آنها با ایجاد بحران‌های فرهنگی و اقتصادی معضلات دیگر را در این کشورها به وجود آورند. 
  
وی با تأکید بر توجه به وضعیت فرهنگی و دفاعی در کشور، گفت: برای بهبود شرایط فرهنگی بودجه مشخص نیاز داریم و آن چیزی که باید به آن توجه کرد این موضوع است که نباید به فرهنگ دینی در جامعه بی‌توجه بود؛ همچنین در خصوص وضعیت دفاعی در کشور باید گفت که شرایط امروز کشور نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و تحولات بسیاری در این زمینه ایجاد شده است که از نظر بنیه دفاعی و تربیت نیروی انسانی و سلاح در سطح قابل قبولی قرار داریم. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص بودجه بخش دفاعی رایزنی‌های بسیاری با کمیسیون‌های مختلف مجلس انجام شد، گفت: تنها راه نجات کشور در اکثر بخش‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است و برای تقویت بنیه دفاعی باید از بنیه اقتصادی در کشور به طور ویژه استفاده شود. 
 
لاریجانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی افزایش سرمایه‌گذاری در تولید داخل و کارآفرینی است و اینکه در حال حاضر قوانین بسیاری در مجلس برای تسهیل در فضای کسب و کار وجود دارد و باید تسهیلات بانکی با سودهای اقتصادی پایین را در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم. 
 
وی با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر زیرساخت‌های فرهنگی قابل قبولی وجود دارد، افزود: اما مشکلات اقتصادی در این شهرستان وجود دارد و حل آن نیازمند توجه به بخش تولید است بنابراین امیدواریم در برنامه ششم برای حل مشکلات دسته‌بندی‌هایی صورت گرفته و به مهمترین مشکلات حال حاضر در اکثر استان‌های کشور مانند آب، افزایش تولید، استقلال در محصولات استراتژیک کشاورزی توجه ویژه شود. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگر بخش صادرات است که باید به آن توجه اساسی شود و کشور ما محصولات خوبی برای صادرات به کشورهای دیگر دارد، همچنین یکی دیگر از مشکلات موجود ایجاد صنعت در دانشگاه‌ها است که باید به این موضوع نیز توجه اساسی شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان