۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وجود ۱۵میلیون پرونده در محاکم قضایی بسیار تکاندهنده است/۲.۵ میلیون معتاد در کشور داریم
کد خبر: ۲۱۶۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

وجود ۱۵میلیون پرونده در محاکم قضایی بسیار تکاندهنده است/۲.۵ میلیون معتاد در کشور داریم

رئیس کمیسیون اصل نود درباره معضلات و آسیب های اجتماعی بیان کرد: آمار طلاق، ۲.۵ میلیون معتاد و ۱۵ میلیون پرونده در محاکم قضایی بسیار تکان دهنده و ما در قبال این آمار مسئول هستیم.

وجود ۱۵میلیون پرونده در محاکم قضایی بسیار تکاندهنده است/۲.۵ میلیون معتاد در کشور داریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمسیون اصل نود عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در صحن شورا برگزارشد، اظهار کرد: مردم از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی علاوه بر پیگیری مطالبات عمرانی و اقتصادی خواستار پیگیری معضلات اجتماعی نیز هستند.
وی با اشاره به آمار معضلات و آسیب های اجتماعی بیان کرد: آمار طلاق، 2.5 میلیون معتاد و 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی بسیار تکان دهنده و ما در قبال این آمار مسئول هستیم.
رئیس کمسیون اصل نود با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندان باید در اولویت مدیران شهری قرار بگیرد، عنوان کرد: ریشه معضلات اجتماعی عدم آموزش و نا آگاهی شهروندان از حقوق خود و حقوق متقابل از مسئولان و مدیران دولتی است.
محمدی در ادامه افزود: برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی راه حلی جز راه اندازی و اجرای کلینک های حقوق شهروندی وجود ندارد، ضریب آگاهی شهروندان از حقوق اجتماعی و شهروندی باید افزایش یابد.
وی اعلام کرد: امروز 7 کلینیک حقوق شهروندی در شهر قزوین افتتاح خواهد شد که 3 تا از این کلینیک ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در اختیار ما قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون اصل نود ابراز کرد: کلینیک های حقوق شهروندی باید در سطح شهر به صورت مویرگی بسط و گسترش پیدا کند که این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی خواهد داشت.
وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه در استان قزوین به دلیل همکاری خوب با نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی از جمله بهزیستی،کانون وکلا، ثمن ها و دیگر نهاد ها میتوانیم از خدمات آن ها بهره گیریم.
محمدی با اشاره به افرادی که در این کلینیک ها مستقر هستند، عنوان کرد: از حقوقدانان درجه یک، روانشناسان و مددکاران در این کلینیک ها حضور دارند که ترکیب بسیار خوبی برای حل مشکلات شهروندان تشکیل شده و کمک به سزایی به شهروندان در این زمینه ها خواهد شد.
وی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه استان قزوین به عنوان پایلوت اجرایی این طرح انتخاب شده است و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای همکاری در این کلینیک ها دارد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان