۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است/ احداث دو شهرک گلخانه‌ای در استان
کد خبر: ۲۱۶۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است/ احداث دو شهرک گلخانه‌ای در استان

استاندار قزوین با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان قزوین گفت: همه پول گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تا یک روز پیش از سفر رئیس جمهور به استان تسویه شد.

مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است/ احداث دو شهرک گلخانه‌ای در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات این سازمان در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همدلی، وحدت و انسجام آحاد جامعه برای حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور یکی از برکات سفر هیئت دولت به قزوین بود.
وی در ادامه پرداخت تمام مطالبات گندم‌کاران استان قزوین را یکی دیگر از برکات سفر رئیس جمهور به استان قزوین ذکر کرد و گفت: همه پول گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تا یک روز پیش از سفر رئیس جمهور به استان تسویه شد و خوشبختانه با تلاش و همت مسئولان جهاد کشاورزی و مردم امسال 264 هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری شد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در سطح کشور نیز 11.5 میلیون تن گندم توسط دولت از کشاورزان خریداری شد که پیش‌بینی دولت 6 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به حجم بالای گندم خریداری شده این رقم به 14 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافت که اداره و پرداخت به موقع هزینه گندم‌های خریداری شده در شرایط مالی کشور دشوار بود.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی امیدواریم بتوانیم بحران آب استان را کنترل و با روش‌های نوین، آموزش و ترویج، سطح تولیدات استان را افزایش دهیم.
همتی تصریح کرد: از دهه 70 تا 80 به طور کلی 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان توسط دولت آبیاری قطره‌ای شد اما در دولت کنونی با وجود همه تنگناهای مالی بیش از 5 هزار هکتار آبیاری قطره‌ای شد که ناشی از کارنامه خوب دولت در این زمینه است اما کافی نیست.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی و تلاش بسیج سازندگی، منابع بانکی، جهاد کشاورزی، کارخانجات لوله سازی و اتصالات داخل استان و همچنین دانش‌آموختگان رشته کشاوزی این امر تحقق یابد.
وی با اشاره به احداث دو شهرک گلخانه‌ای در استان گفت: یکی از راه‌های برون رفت استان برای حل مشکل آب در جهت ارتقای سطح تولید احداث گلخانه است زیرا در 4 فصل سال نیز می‌توان از مزایای تولید به روش گلخانه‌ای بهره‌مند شد.
استاندار قزوین در ادامه گفت: 615 واحد صنعتی استان از گذشته تاکنون تعطیل شده‌اند که تعطیلی آنها فقط منحصر به این دولت نبوده است که با بررسی وضعیت این شرکت‌ها متوجه شدیم بسیاری از این شرکت‌ها به دلیل مسائلی همچون نداشتن بازار فروش، ضعف مدیریتی، اختلاف سرمایه گذاران با یکدیگر و داشتن ماشین آلات فرسوده به تعطیلی کشیده شده‌اند.
همتی مهاجرپذیر بودن استان را یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد مشکلات مربوط به اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: در طول 6 ماه گذشته 4 هزار نفر به دلایل مختلف تعدیل نیرو شدند که در مقابل طی این مدت برای 8700 نیرو که 5800 نفر آنها بیمه جدید تامین اجتماعی هستند، اشتغال ایجاد شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان