۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین با بصیرت و شناخت کامل به مسائل اعتقادی و مذهبی عمل کنید
کد خبر: ۲۱۶۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۶ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

همسر شهيد مدافع حرم:

با بصیرت و شناخت کامل به مسائل اعتقادی و مذهبی عمل کنید

همسر شهيد مدافع حرم خطاب به دانش‌آموزان گفت: همواره حجاب خود را رعایت کرده و با بصیرت و شناخت کامل به مسائل اعتقادی، دینی و مذهبی عمل کنید.

با بصیرت و شناخت کامل به مسائل اعتقادی و مذهبی عمل کنید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فرزانه سیاهکالی مرادی، همسر شهيد مدافع حرم "حميد سياهكالي مرادی" در مراسمی که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) به منظور تداوم تاثیرگذاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سالن اجتماعات گلزار شهدای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: "حميد سياهكالي مرادی" متولد اردیبهشت ماه سال 68 بود که 5 آذر ماه سال گذشته در 26 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.
وی افزود: 21 مهرماه سال 91 و در روز دحوالارض صیغه محرمیت بین ما جاری شد همه زندگی ما موقع خواستگاری، صیغه و عقد خیلی ناخودآگاه و بدون برنامه ریزی با لحظه اذان مغرب مصادف شد و پس از برگزاری مراسم خاکسپاری شهید نیز، زمانیکه صدای اذان ظهر به گوشم رسید خاطره همه لحظاتی که در زندگی مشترکمان با لحظه اذان تلاقی شده بود در ذهن من ترسیم شد.
همسر شهيد مدافع حرم خاطرنشان کرد: شهید سیاهکالی مرادی، مربی، داور استانی کاراته و مربی دفاع شخصی بود و سطح سه پزشک یاری را نیز گذرانده و همچنین دارای 2 مدرک کارشناسی بودند و همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده بودند یک جوان باید در زمینه تحصیل، تهذیب و ورزش کوشا باشند وی نیز همین‌طور عمل کرد.
همسر شهيد مدافع حرم خاطرنشان کرد: بسیاری از ما سوال می‌کنند که چرا شهدای مدافع حرم به سوریه رفتند، آنها جوان بودند و بهتر بود کسانی دیگر جای آنها می‌رفتند و یا اینکه خودِ مردم و ارتش سوریه باید از کشور خود دفاع کنند.
وی عنوان کرد: باید بگویم که شهید سیاهکالی مرادی کاملا داوطلبانه اعزام شد و به اندازه‌ای تعداد داوطلبان در سپاه استان زیاد بود که برای هر دوره اعزام، قرعه کشی انجام می‌شد که اسم شهید، برای بار اول در قرعه کشی درنیامد بار دوم نیز پرواز لغو شد و بار سوم اعزام شدند که به شهادت رسیدند.
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: از همان سنین نوجوانی ارزش زیادی برای شهدا قائل بودم و دوست داشتم که در دوران دفاع مقدس زندگی می‌کردم از این رو همواره زندگینامه شهدا را مورد مطالعه قرار می‌دادم و در نظر داشتم که سیره و زندگی شهدا را در زندگی مشترک خود پیاده کنم.
وی عنوان کرد: شهید سیاهکالی مرادی انسانی راستگو و صادق بوده و به نماز اول وقت اهمیت زیادی می‌داد، بسیار مهربان بود و به والدین خود احترام فراوانی می‌گذاشت همچنین حیای چشم زیاد داشت و هرگز به صورت نامحرم نگاه نمی‌کرد و همانطور که در احادیث آمده فردی که از چشم خود مراقبت کند نورانیت در ظاهر او پدیدار می‌شود به عقیده من در مورد شهید سیاهکالی مرادی نیز مصداق داشت.
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: همسران شهدا در تمام طول روزهای پس از شهادت همسرشان و در همه روزهای سخت و مشقت بار، فقط و فقط خداوند است که آنها را یاری می‌کند و همیشه این حدیث در گوش جانمان زمزمه می‌شود که خداوند، جانشین شهید برای خانواده و منزل اوست و همین موضوع مایه آرامش ما می‌شود.
همسر شهيد مدافع حرم در پایان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: همواره حجاب خود را رعایت کرده و با بصیرت، مطالعه و شناخت کامل نسبت به مسائل اعتقادی، دینی و مذهبی عمل کنید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان