۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند
کد خبر: ۲۱۶۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۶ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این‌که امام فرمودند «ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم»، ادبیات بسیجی و انقلابی است اما جملاتی نظیر «امریکا کدخداست»، با ادبیات انقلابی و بسیجی ما در تضاد است.

کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار مسئولان و اعضای بسیج دانش‌آموزی استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: واژه «بسیج»، واژه‌ای است که امید، انگیزه و نشاط را در انسان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم ما پیش از انقلاب اسلامی مورد تحقیر مستکبران و عوامل داخلی آن‌ها قرار می‌گرفتند و این تفکر بسیجی بود که ما را از زیر بار ظلم و ستم مستکبران خارج کرد و به عزت رساند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که بسیجی بیدارتر، هوشیارتر و آزادتر از دیگران است، بیان کرد: خیلی‌ها برای این‌که از اسلام حمایت کنند، استخاره می‌کنند؛ در حالی‌که بسیجی برای حمایت و پشتیبانی از اسلام هیچ‌گاه استخاره نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بسیجی هر زمان تشخیص دهد که باید از دین دفاع کند، نگران آن نیست که با انجام این کار ممکن است لطمه‌ای به او وارد شود و یا موقعیت دنیای او متزلزل گردد.

وی با بیان این‌که آن کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند، اذعان کرد: تفکر بسیجی، تفکری است برگرفته از تفکر پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع)، و پیامبرانی نظیر حضرت ابراهیم (ع) که برای مقابله با دشمن امکانات و توانایی‌های دشمن را معیار قرار نمی‌دادند.

عابدینی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) آن زمانی که تشخیص داد باید بت‌شکنی کند، این کار را کرد؛ ولو در این مسیر تنها بود.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که بسیج سن و سال نمی‌شناسد، اضافه کرد: بسیجی بودن را باید از میزان بصیرت آدم‌ها بشناسیم و این موضوع به سن و سال ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) برجسته‌ترین بسیجی عصر غیبت بودند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین بسیجی عصر ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که «هیهات منا الذلة‌» از جملات بسیجی است، تأکید کرد: این‌که امام فرمودند «ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم»، ادبیات بسیجی و انقلابی است اما جملاتی نظیر «امریکا کدخداست»، با ادبیات انقلابی و بسیجی ما در تضاد است.

عابدینی ادامه داد: آن‌هایی که گمان می‌کردند ما برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شویم، درست در مقابل اندیشه بسیجی و ایمانی قرار دارند و این‌که امام فرمودند «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» کاملاً در راستای اندیشه ایمانی و بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: جمله‌ای که رهبری فرمودند: «اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم» جمله‌ای کاملاً بسیجی است و امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به این تفکر نیازمند است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان