۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشکیل کارگروه تقویت حوزه فرش بافی ضروری است/ اقدام جهاددانشگاهی در تولید اسباب بازی بومی ارزشمند است
کد خبر: ۲۱۶۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۵ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تشکیل کارگروه تقویت حوزه فرش بافی ضروری است/ اقدام جهاددانشگاهی در تولید اسباب بازی بومی ارزشمند است

استاندار قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در حوزه فرش بافی در قزوین وجود دارد لازم است تا با تشکیل یک کارگروه همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه فعالیت کنند.

تشکیل کارگروه تقویت حوزه فرش بافی ضروری است/ اقدام جهاددانشگاهی در تولید اسباب بازی بومی ارزشمند است
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شب گذشته(سه‌شنبه) با محوریت موضوع فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه ساخت اسباب بازی اظهار کرد: ورود جهاد دانشگاهی به حوزه تولید اسباب بازی که منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی است بسیار ارزشمند است.
وی افزود: اسباب‌بازی‌های خارجی متناسب با فرهنگ کشور ما نیست بنابراین باید با تولید اسباب‌بازی ‌های داخلی، مروج فرهنگ ایرانی اسلامی به کودکان باشیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اسباب بازی افزون بر مباحث سرگرمی و تفریح برای کودکان همچنین مقوله تاثیر آن در بخش اقتصادی و تولیدی به عنوان یک ابزار، موجب انتقال فرهنگ به کودکان می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: اگر بر روی طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم، سبد جدید اشتغال و تولید برای استان ایجاد می‌شود همچنین می‌توان با ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی در این بخش فضاها و فرصت‌های جدیدی را فراهم ساخت.
همتی در بخش دیگر سخنان خود به ظرفیت مطلوب استان در حوزه فرش اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در حوزه فرش بافی در قزوین وجود دارد لازم است تا با تشکیل یک کارگروه همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: با تشکیل این کارگروه و همکاری دستگاه‌های اجرایی همچون کمیته امداد و میراث فرهنگی و جهاد دانشگاهی و برگزاری جلسات منظم هفتگی با تلفیق علم و دانش با مباحث عملی، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.
استاندار قزوین با تاکید بر اهمیت نوآوری و خلاقیت در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با دقت به محیط پیرامون زندگی خود بدون شک سوژه‌های خوبی پیدا می‌شوند که می‌توانند نقش مهمی در اشتغال و تولید ایفا کنند.
همتی تاکید کرد: لازم است که با محدود نکردن خود به روش‌های تکراری گذشته، با بهره‌مندی از فکر و ایده جوانان خلاق و خوش فکر در جهت ابداع و نوآوری با نگاه جدید حرکت کرد چراکه اگر در بحث اقتصاد مقاومتی در موضوعات جدید تمرکز کنیم فضاهای جدیدی در اختیار ما قرار می‌گیرد.
استاندار قزوین در پایان گفت: باید با ارائه ایده‌های مناسبِ قابل سرمایه گذاری و معرفی آنها به سرمایه گذاران، بستر مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان