۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آغاز به کار بیستمین جشنواره سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام نور کشور در قزوین
کد خبر: ۲۱۶۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۴ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛

آغاز به کار بیستمین جشنواره سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام نور کشور در قزوین

بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور با حضور ۳۰۰ دانشجو از سراسر کشور در قزوین آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بیستمین جشنواره سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام نور کشور در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، دکتر سیدرضا مهرنیا، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین در آئین افتتاحیه بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور که پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از پرچم داران حفظ و اعتلای فرهنگ متعالی قرآن بوده است.
وی افزود: طی 20 دوره برگزاری جشنواره قرآن و عترت توسط دانشگاه پیام نور، تا به امروز استان قزوین چهار دوره افتخار میزبانی جشنواره را برعهده داشته است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین خاطرنشان کرد: بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور در راستای اهداف نظام و اعتلای فرهنگ قرآنی دارای ویژگی‌های بارزی است.
وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دانشگاه پیام نور قزوین نیز در جهت نیل به فرمایشات رهبری تلاش کرده تا حدالمقدور در مرحله اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی را در برگزاری این جشنواره لحاظ کند.
مهرنیا بیان کرد: تلاش برای برگزاری مطلوب جشنواره متناسب با شأن و جایگاه قزوین از دیگر ویژگی‌های جشنواره سال جاری است همچنین با حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور، بودجه‌ای در خور شأن این جشنواره تخصیص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار محترم قزوین، کلیه امکانات ستادی استان برای اجرای باشکوه جشنواره بسیج شدند و فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، ارشاد، اوقاف و بسیج دانشجویی همکاری فراوانی برای برگزاری جشنواره داشتند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین با اشاره به شرکت 300 دانشجوی دانشگاه پیام نور از سراسر کشور در این جشنواره گفت: با توجه به اینکه شهر قزوین از فقه و فقاهت بهره بسیار برده است لذا در این راستا توانستیم از وجود داوران باتجربه و ارزشمند برای ارتقاء کیفی مسابقات استفاده کنیم.
در ادامه این مراسم ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت همه انسان‌هاست و چراغ روشنی است که راه رستگاری و سعادت انسان‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود: با وجود اقدامات و فعالیت‌های گسترده انجام شده در زمینه مباحث قرآنی، ما هنوز فاصله بسیاری با مفاهیم انسان ساز آن داریم و در ابتدای مسیر هستیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای نخبه‌های قرآنی بسیاری است که خدمات فراوانی برای کشور در این زمینه انجام داده‌اند.
وی تصریح کرد: اگر امروز فریاد ظلم ستیزی در دنیا بلند شده به سبب قرآن است بنابراین اگر ما بتوانیم به قرآن عمل کنیم دیگر شاهد این همه ظلم نخواهیم بود.
رحیمی عنوان کرد: ایران اسلامی امثال قاسم سلیمانی بسیار دارد که در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و پوزه آنها را به خاک می‌مالند.
وی در ادامه گفت: همانگونه که از مناظرات سیاسی کاندیدهای انتخاباتی آمریکا برمی‌آید آنها بویی از دین نبرده‌اند و جنایات بی شماری را مرتکب شده‌اند.
رحیمی در پایان بیان کرد: دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و باید از این فضای معنوی ایجاد شده به شکل شایسته‌ای استفاده کنند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان