۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان حامی دولت از لجِ مجلس نهم به گزینه‌های ردشده پیشین رای اعتماد می‌دهند؟
کد خبر: ۲۱۶۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۶:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دولت گزینه دیگری ندارد؟

نمایندگان حامی دولت از لجِ مجلس نهم به گزینه‌های ردشده پیشین رای اعتماد می‌دهند؟

آیا اصلاح طلبان و حامیان دولت در مجلس، صرفا به خاطر تقابل با مجلس نهم و نشان دادن موضع مخالف خود نسبت به آنها، به گزینه های فعلی رای اعتماد خواهند داد و همه مسائل تخصصی تحت الشعاع "سیاسی کاری" قرار خواهد گرفت؟

نمایندگان حامی دولت از لجِ مجلس نهم به گزینه‌های ردشده پیشین رای اعتماد می‌دهند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،بر اساس گمانه زنی های انجام شده، سید رضا صالحی امیری، محمد علی نجفی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی فر گزینه‌های اصلی دولت برای سه وزارتخانه ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش خواهد بود که همگی پیش از این، یک بار از مجلس نهم پاسخ "نه" دریافت کرده اند.

 هم اکنون، سید نصرالله سجادی، سید عباس صالحی و سید محمد بطحائی سرپرست سه وزارتخانه ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش هستند اما برای تصدی این وزارتخانه ها، نام های دیگری شنیده می شود.

بر اساس گمانه زنی ها، حسام الدین آشنا، سید رضا صالحی امیری و سید عباس صالحی گزینه های وزارت ارشاد هستند که شانس صالحی امیری از بقیه بیشتر است. او پیشتر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس نهم معرفی و با رای عدم اعتماد مواجه شده بود.

صالحی امیری البته همزمان گزینه وزارت ورزش نیز به شمار می رود! با این حال، شانس مسعود سلطانی فر از او بیشتر است. سلطانی فر نیز در سال 92 به عنوان گزینه همین وزاتخانه، در کسب رای اعتماد مجلس ناموفق بود.

در مورد وزارت آموزش و پرورش اوضاع حتی از این هم بدتر است؛ در حال حاضر، محمد علی نجفی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی گزینه های اصلی این وزارتخانه هستند که اولی در سال 92 برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد گرفت و دومی برای وزارت علوم.
نکته قابل تامل دیگر اینکه موضعگیری ها و نقش افراد در فتنه 88 در مورد نجفی، دانش آشتیانی عامل اصلی عدم اعتماد مجلس نهم به آنها بوده و در مورد سلطانی فر نیز مسائل سیاسی در این امر دخیل بوده است.

اکنون سوالی که مطرح است اینکه اولا آیا دولت روحانی تا این اندازه بدون مدیر مورد اعتماد خود است که هر بار سخن از گزینه های وزات می شود نام چند فرد ثابت به میان می آید؟ نکته دیگر در مورد نقش مجلس دهم است؛ آیا مجلس به افرادی که تعدادی از آنها حتی سرپرست برخی وزارتخانه در همین دولت بوده اند و یک بار هم از مجلس پیشین جواب "نه" شنیده اند، اعتماد خواهد کرد؟ و سوال جدی تر اینکه، آیا اصلاح طلبان و حامیان دولت در مجلس، صرفا به خاطر تقابل با مجلس نهم و نشان دادن موضع مخالف خود نسبت به آنها، به گزینه های فعلی رای اعتماد خواهند داد و همه مسائل تخصصی تحت الشعاع "سیاسی کاری" قرار خواهد گرفت؟ هرچند تعداد اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در مجلس دهم در حدی نیست که بتوان با اطمینان گفت با حمایت قاطع آنان، گزینه های دولت، به راحتی به وزارت برسند.



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان