۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیشترین کالاهای غیراستاندارد در بازار قزوین مربوط به موادغذایی و شیمیایی است
کد خبر: ۲۱۶۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۹ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد استان:

بیشترین کالاهای غیراستاندارد در بازار قزوین مربوط به موادغذایی و شیمیایی است

مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به صدور دومین گواهی نامه حلال کشور در استان گفت:بیشترین کالاهای غیر استاندارد شناسایی شده در سطح استان مربوط به مواد غذایی و شیمیایی است.

بیشترین کالاهای غیراستاندارد در بازار قزوین مربوط به موادغذایی و شیمیایی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به رسالت سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: بازدید از واحدهای تولیدی تحت پوشش، نمونه برداری و آزمون کالاها، اطلاع رسانی به جامعه، کنترل بازار، جمع آوری اجناس فاقد استاندارد، کنترل شهرهای بازی، نازل‌های سوخت در جایگاه‌های پمپ بنزین و بررسی وضعیت عیار طلا از وظایف اداره کل استاندارد در استان است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان اداره کل استاندارد قزوین به طور مداوم بر فروش طلا در بازار نظارت دارد، افزود: در استان قزوین طی ۶ ماه گذشته هیچ موردی گزارش نشده است که طلایی پایین‌تر از عیار استاندارد فروخته شده باشد، بازرسان ما به طور اتفاقی از فروشگاه‌های طلا نمونه برداری و آزمون می‌کنند.

مدیرکل استاندارد قزوین در ادامه گفت: در نیمه اول سالجاری بسیاری از کالاهای غیر استاندارد شناسایی و به واحدهای تولیدی برگشت خورده است و بعضی از فروشندگان که برای بار دوم و سوم اقدام به فروش کالای غیراستاندارد کردند به تعزیرات معرفی و کالای آن‌ها ضبط و امحاء شده است.

طاهری ابراز کرد: بیشترین کالای غیر استاندارد شناسایی شده در سطح استان مربوط به مواد غذایی و شیمیایی است.

این مسئول با بیان اینکه اداره استاندارد ۳ نوع آموزش برای صنوف مختلف دارد، گفت: بخشی از این آموزش‌ها مربوط به نمایندگان ما یعنی مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی است که در طول سال آموزش‌های مستمری برای بروز کردن اطلاعات آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از آموزش‌ها مربوط به صنوف مختلف است که کالاها را چطور شناسایی و کالای غیراستاندارد را نفروشند و دیگری آموزش‌های مرتبط با کودکان می‌باشد که در مهد کودک‌ها و مدارس به آن پرداخته می‌شود تا کودکان با این موضوع آشنا شوند.

مدیرکل استاندارد قزوین عنوان کرد: استان قزوین در زمینه شاخص‌های ارزیابی عملکرد استاندارد جزو ۵ استان اول کشور است و البته جای کار زیادی در این عرصه دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ سازی به کار بیشتری نیاز دارد چراکه با فراهم شدن زمینه‌های فرهنگی در مصرف کالای استاندارد و آگاهی مردم از عواقب مصرف کالای غیراستاندارد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالای استاندارد نیازمند کمک‌های مالی دولت است

این مسئول افزود: با توجه به اینکه مسائل فرهنگی بالاترین هزینه را می‌طلبد لذا دولت باید با کمک‌های مالی بستر مناسبی برای کارهای فرهنگی تخصیص نماید.

وی درباره نحوه بازرسی این اداره توضیح داد: برخی از بازدیدها مربوط به واحدهای تولیدی و طبق برنامه است و بازدید از فروشگاه‌ها هم طبق زمان ابلاغ شده از مرکز در زمان‌های خاص از فروشگاه‌های مدنظر انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: طی چند روز اخیر اولین گواهی نامه حلال در استان برای یک واحد تولیدی صادر شد که دومین گواهی نامه در کل کشور محسوب می‌شود.

این مسوول افزود: قزوین بعد از استان قم، به عنوان دومین استان در کشور دارای گواهی نامه حلال شده است و این گواهی‌ها می‌توانند کمک بزرگی به صادرکنندگان برای صادرات محصولاتشان باشد و همچنین موجب ارز آوری و ارتقاء سطح مالی کشور خواهد شد.

طاهری در پایان گفت: مردم می‌توانند شکایات و پیشنهادات خود را با شماره ۱۵۱۷ که تلفن گویای سازمان استاندارد است در میان بگذارند و این سامانه طی ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخ به شهروندان عزیز است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان