۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه مکمل یاری در ۶۵۰ مدرسه استان آغاز شد
کد خبر: ۲۱۶۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۸ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

برنامه مکمل یاری در ۶۵۰ مدرسه استان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D در ۶۵۰ مدرسه دخترانه استان خبر داد.

برنامه مکمل یاری در ۶۵۰ مدرسه استان آغاز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، برنامه مکمل‌یاری با قرص ویتامین D در 650 مدرسه متوسطه دخترانه و پسرانه استان قزوین با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) از آغاز اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D در 650 مدرسه دخترانه استان خبر داد و گفت: این طرح طی 9 ماه به صورت هر ماه یک عدد قرص ویتامین D بین 89 هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین برنامه‌ها در آموزش و پرورش است، در واقع این ویتامین موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان‌‌ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می‌شود و کمبود آن نیز موجب پوکی استخوان در بزرگسالی و راشیتیسم در کودکی می‌شود.
قاسمی ادامه داد: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌‌ای دو بار به مدت 20 دقیقه همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامین دی موثر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بطور 100 درصدی در تمام مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه اجرا می شود.
وی افزود: همچنین علاوه بر توزیع قرص بین دانش‌آموزان، برنامه آموزشی ویژه دانش‌آموزان، والدین و معلمان و مربیان در مدارس اجرا می‌شود تا همگان با اهداف طرح آشنا و مزیت‌های استفاده از آن را بشناسند.
گفتنی است، مراسم استانی اجرای مکمل یاری با قرص ویتامین D در دبیرستان پسرانه پارس ناحیه یک قزوین با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از مواد غذایی و نیز مسابقه نقاشی همگانی با موضوع تغذیه سالم برگزار شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان