۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین توهین بی‌شرمانه به نوامیس مردم چه توجیهی دارد؟/ افکار عمومی در انتظار برخورد با نماینده حامی قالی‌باف/ مجازات تا ۷۴ ضربه شلاق
کد خبر: ۲۱۶۱۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مرگ اخلاق در یک جلسه رسمی

توهین بی‌شرمانه به نوامیس مردم چه توجیهی دارد؟/ افکار عمومی در انتظار برخورد با نماینده حامی قالی‌باف/ مجازات تا ۷۴ ضربه شلاق

یک نماینده شورای شهر تهران درباره افشاکننده ماجرای املاک شهرداری گفته است که "اینهایی که این حرفها را زده اند یک هفته خواهرشان در اختیار داعشی ها باشد".

توهین بی‌شرمانه به نوامیس مردم چه توجیهی دارد؟/ افکار عمومی در انتظار برخورد با نماینده حامی قالی‌باف/ مجازات تا ۷۴ ضربه شلاق
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،یکی از نمایندگان شورای شهر تهران در اظهارنظری خلاف ادب و شئون اخلاقی جامعه، درباره افشاکننده ماجرای املاک شهرداری گفته است که "اینهایی که این حرفها را زده اند یک هفته خواهرشان در اختیار داعشی ها باشد".

 ابوالفضل قناعتی که از نمایندگان حامی قالی باف در شورای شهر به شمار می رود، پس از آنکه با انتقادات فراوانی در فضای مجازی مواجه شد، دست به تکذیب این اظهارات زد و تلاش کرد تا اندکی از بی شرمانه بودن آن بکاهد؛ در حالی که پس از انتشار فابل صوتی جلسه مذکور مشخص شد که تمامی اظهارات نقل شده از او صحیح بوده است.

اینکه نماینده مذکور اسمی از فرد خاصی آورده یا نه فرقی در کلیت ماجرا نمی کند. چراکه اولا مشخص است که منظور او افشاکننده ماجرای املاک شهرداری است و در ثانی، اظهارنظر مذکور به قدری وقیحانه و بی شرمانه است که تفاوتی ندارد درباره کدام یک از هموطنان – ولو منتقد – به کار رود. موضوع دیگر اینکه اظهارنظر مذکور در جلسه رسمی شورای شهر بیان شده نه در یک جلسه خصوصی و یا غیررسمی.

آیا وضعیت عرفی جامعه تا این حد به قهقرا کشیده شده که یک عضو شورای شهر به خود اجازه می دهد اظهاراتی چنین بی ادبانه را آن هم در یک جلسه رسمی بر زبان براند؟ درستی یا نادرستی ماجرای املاک نجومی شهرداری تهران خود موضوعی جداگانه است اما آیا به فرض دروغ بودن این ادعاها، چنین توهین هایی از زبان یک نماینده شورای شهر قابل قبول است؟

هرچند قضاوت نهایی درباره ماجرای املاک نجومی شهرداری از نظر حقوقی بر عهده قوه قضاییه است – و قطعا برخورد لازم نیز انجام خواهد شد – اما آنچه تا اینجا مشخص و مسلم است، مرگ اخلاق در میان برخی مسئولان مدعی اخلاق گرایی است.

از نظر قانونی هم، بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی "توهين به افراد از قبيل فحاشي واستعمال الفاظ ركيك چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و ياپنجاه هزار تا يك ميليون ريال جزاي نقدي خواهد بود."

از آن بدتر اینکه، برخی از همین مسئولان خود را متولی حفظ امنیت کشور نیز می دانند و تمامی افتخارات مربوط به دفاع از حریم اهل بیت(ع) را نیز به نام خود ثبت کرده اند! این چه منطقی است که فردی که سابقه حضور در نهادهای نظامی و جبهه های جنگ تحمیلی را داشته و اکنون فارغ از آن ماجراها، بر صندلی های نمایندگی شورای شهر تکیه زده، تا ابد هر افتخاری توسط مدافعان حرم آفریده شود، را به نام خود ثبت کند؟





انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان