۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قانون ۳ درصد استخدام‌ دولتی معلولان به درستی اجرا نشده است
کد خبر: ۲۱۶۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

قانون ۳ درصد استخدام‌ دولتی معلولان به درستی اجرا نشده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طبق قانون ۳ درصد از استخدام‌های دولتی مربوط به معلولان است که متاسفانه تاکنون به درستی محقق نشده است.

قانون ۳ درصد استخدام‌ دولتی معلولان به درستی اجرا نشده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین صبح امروز(سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از روشندلان موفق استان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه معلولان، نداشتن فرصت‌های برابر اجتماعی و حقوق شهروندی است.
وی با تاکید بر تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین عنوان کرد: مسئولین باید به این باور برسند که معلولین هم شهروند این شهر هستند و مانند دیگر شهروندان مالیات و عوارض شهرداری پرداخت می‌کنند و دولت مکلف است در حد قانون امکانات رفاهی برای این افراد فراهم کند.
به گفته وارثی بیش از 19 هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 3 هزار و 300 مددجوی نابینا و کم بینا با مینانگین سنی 30 تا 35 می‌باشند.
وی عدم دسترسی شهری و نبود مناسب سازی را یکی از محدودیت‌ها و موانع ایجاد اشتغال معلولین دانست و اظهار کرد: 210 دانشجو و دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند که این مساله نشان دهنده توانایی معلولین در رسیدن به تحصیلات و شرایط مساعد در صورت تامین امکانات برای این گروه است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: طبق قانون 3 درصد از استخدام‌های دولتی مربوط به معلولان است که متاسفانه تاکنون به درستی محقق نشده است.
وارثی در ادامه در خصوص خدمات قابل ارائه به معلولین و نابینایان در سازمان بهزیستی عنوان کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت مستمری ماهیانه و کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی، ارائه وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز، اعطای تسهیلات قرض الحسنه معلولین، خوداشتغالی، سهم بیمه کارفرمایی و جبران عدم کارایی، واگذاری مسکن مهر و پرداخت کمک هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج تلاش در جهت حمایت این عزیزان در حدتوان و وظایف قانونی اش نموده است.
وی با اشاره به نقش مؤثر تشکل‌ها در حمایت از معلولین، موسسات و تشکل‌های غیردولتی را بازوان توانمند دولت خواند و از خدمات و همراهی موسسه نابینایان و کم‌بینایان استان به پاس همراهیشان در به ثمر رساندن این وظیفه خطیر قدردانی کرد.
مدیرکل بهزیستی استان افزود: توزیع کتب و فایل‌های صوتی مربوط به نابینایان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلولین و خانواده‌هایشان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اردوهای سیاحتی - زیارتی از خدماتی است که توسط موسسه نابینایان ارائه می‌شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت شناسایی به موقع و مداخله به هنگام در کنترل و جلوگیری از بروز معلولیت‌ها از مردم خواست تا مشاوره‌های ژنتیک قبل و بعد از ازدواج را جدی بگیرند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان