۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سومین مجمع بسیج قزوین چهارشنبه برگزار می‌شود/ ارائه دو طرح راهبردی در مجمع بسیج استان
کد خبر: ۲۱۶۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

سومین مجمع بسیج قزوین چهارشنبه برگزار می‌شود/ ارائه دو طرح راهبردی در مجمع بسیج استان

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: اولین مجمع بسیج استان قزوین با دستور کار بررسی دوطرح استانی، روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

سومین مجمع بسیج  قزوین چهارشنبه برگزار می‌شود/ ارائه دو طرح راهبردی در مجمع بسیج استان
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، ابوالفضل طاهرخانی، معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری با عنوان تشریح‌ برنامه‌های سومین مجمع بسیج استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات سپاه ناحیه سابق برگزار شد، ابراز کرد: مجمع بسیج برگرفته از نخبگان، اندیشمندان و کارشناسان است که در قالب کارگروه‌های 10گانه مسائل و موضوعات این استان رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این کارگروه‌ها مسائل مختلف استان در زمینه‌های مختلف رصد و برای رفع آن‌ها در کارگروه‌ها طرح‌هایی ارائه می‌شود و بعد از به نتیجه رسیدن در جلسه شورای بسیج استان و در نهایت به مجمع بسیج استان ابلاغ می‌شود.
طاهرخانی با اشاره به دو طرح ارائه شده به مجمع بسیج استان قزوین تصریح کرد: این دو طرح با عنوان طرح افزایش سواد رسانه‌ای در کارگروه زن و خانواده و طرح بهینه‌سازی مصرف آب و خاک دشت قزوین در کارگروه کشاورزی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این دو طرح در مجمع بسیج استان قزوین با حضور دو نماینده موافق و مخالف ارائه می‌شود و بعد از ارائه نظرات و رأی‌گیری در صورت تصویب و اجرایی شدن به مسؤولان مرتبط انعکاس داده می‌شود.
در ادامه این نشست محمدعلی خلج، مسئول مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اعلام کرد: مجمع بسیج استان چهارشنبه 28 مهر ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود و یکی از مأموریت‌های ما در مرکز راهبردی تشکیل مجمع بسیج است.
وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری چشم انداز سازمان بسیج از تحقق ارتش 20 میلیونی به رویکرد تحقق جامعه اسلامی تغییر یافته است.
خلج بیان کرد: نخستین کار مرکز راهبردی سپاه ، شناسایی نیروهای متخصص، کارآمد، نخبه و دارای روحیه جهادی است که این امر انجام شده و اقدام دیگر سازماندهی نیروهای نخبه و کارآمد در قالب شوراهای قشر، کارگروه ها و مجامع شهری و استانی می‌باشد، همچنین سومین اقدام ایده پردازی است که در کارگروه و شوراها آسیب‌ها شناسایی و طرح‌هایی برای رفع آنها ارائه می شود.
وی اعلام کرد: با آمدن دولت های مختلف گفتمان‌های مختلفی در جامعه مطرح می‌شود که با کمک نخبگان و کارشناسان می‌خواهیم گفتمان رهبری و امام غالب بر سایر گفتمان ها باشد.
مسئول مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تأکید کرد: برای مشکلات عمومی 10 کارگروه مشخص شده شامل زنان و خانواده، فرهنگی، سیاسی، کشاورزی، صنعت، تربیت و اخلاق، علمی و پژوهشی، اجتماعی، دفاعی، اقتصادی و سلامت که مسائل کلی و عمومی استان در این کارگروه ها پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: در کارگروه زنان و خانواده طرح افزایش سواد رسانه‌ای و در کارگروه کشاورزی طرح بهینه‌سازی مصرف آب و خاک دشت قزوین آماده شده است که مقرر است این طرح در مجمع بسیج استان در روز چهارشنبه ارائه شود.
خلج خاطر نشان کرد: در دیگر کارگروه ها هم طرح هایی مانند آسیب های ماهواره، آثار تربیت نماز، هدفمندسازی پایان نامه ها با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه، آموزش عمومی امداد عمومی، داربستی کردن انگور و غیره در حال بررسی است.
وی یادآور شد: در هر مجمع 2 طرح ارائه و در هر سال 2 مجمع برگزار می‌شود که این مجمع استان قزوین در مهر ماه و  مجمع بعدی ، در اواخر بهمن ما برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان