۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جامعه نیازمند اجرای قانون "عفاف‌وحجاب" است/ اکثر شهروندان قزوینی از نامه دادستان بی‌اطلاع هستند
کد خبر: ۲۱۶۱۲۶ نویسنده: دکتر کبری علیخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس موسسه مردمی"نسیم عفاف":

جامعه نیازمند اجرای قانون "عفاف‌وحجاب" است/ اکثر شهروندان قزوینی از نامه دادستان بی‌اطلاع هستند

نائب رئیس موسسه مردمی "نسیم عفاف" عنوان کرد: بازتاب برخورد با بدپوششی در سطح استان ضعیف است و اغلب مردم از ابلاغ دادستان قزوین مبنی بر غیرقانونی بودن تولید، توزیع و استفاده از مانتوهای جلوباز و سایر پوشش‌های نابهنجار بی اطلاعند.

 جامعه نیازمند اجرای قانون "عفاف‌وحجاب" است/ اکثر شهروندان قزوینی از نامه دادستان بی‌اطلاع هستند
دکتر کبری علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره فعالیت سمن‌های عفاف و حجاب در قزوین اظهار کرد: این سمن‌ها در جهت ترویج زندگی عفیفانه با دو دسته اقدامات درازمدت وکوتاه مدت برنامه ریزی کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: موسسه نسیم عفاف با چندین ماه کار کارشناسی فشرده برنامه‌ای کاربردی و بومی را برای استان با چشم انداز 10 ساله تدوین کرده که اجرای آن از سال گذشته شروع شده است.
این فعال حوزه حجاب و عفاف ادامه داد: این چشم انداز 10 ساله بر 13 محور پایه گذاری شده که به عنوان مثال محور اول آموزش است و برای هر محور، 4 بررسی انجام گرفته است، رصد فعالیت‌های انجام شده در کشور، رصد اقدامات در استان، ظرفیت‌های استانی در هر محور و پیشنهاد برای استفاده از این ظرفیت‌ها جزو برنامه‌های این چشم انداز است.
علیخانی عنوان کرد: اجرای طرح گلپوش در دبیرستان‌های استان، برنامه‌های هفته عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات در رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی، تلاش در جهت تولید و توزیع محصولات عفاف و حجاب از برنامه‌های کوتاه مدت است.
وی با بیان اینکه اساس فعالیت‌های ما بر تغییر نگرش با ایجاد بصیرت استوار است، مطرح کرد: ما حجاب را حجاب میوه شناخت می‌دانیم و در اصل اغلب نوع پوشش، بروز یک رفتار ناشی از یک طرز تفکر و دیدگاه است.

برخی از پوشش‌ها، مصداق بارز هنجارشکنی اجتماعی است

نائب رئیس موسسه مردمی نسیم عفاف تصریح کرد: 26 ارگان برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی در زمینه زندگی عفیفانه براساس قانون، مسئولیت دارند؛ اما متاسفانه وقتی به وظایف عمل نمی‌شود شرایط به حدی می‌رسد که قوه قضائیه مجبور به ورود می‌شود.
وی بیان کرد: برخی از پوشش‌ها، مصداق بارز هنجارشکنی اجتماعی است که آسیب فراوانی به بنیان خانواده وارد می‌کند و در صورت استفاده در محافل عمومی، نیروی انتظامی موظف به جلوگیری است و دلیل صدور نامه دادستان طی چند ماه اخیر همین امر بوده است.
نائب رئیس موسسه مردمی نسیم عفاف یادآور شد: به دلیل عدم کار فرهنگی موثر توسط سازمان‌های مسئول به خصوص حوزه علمیه، آموزش وپرورش و دانشگاه‌ها و از طرفی بی‌اطلاعی خانواده‌ها از تربیت دینی درست فرزندان آسیب‌های اجتماعی در کشور در حال افزایش است که بدپوششی یکی از آنهاست.
وی افزود: متاسفانه ما با این همه منابع غنی اسلامی و ملی کوتاهی می‌کنیم اما دشمن لحظه ای بیکار نیست، وقتی میدان را برای تهاجم دشمن خالی کرده ایم نباید انتظار بیش از این را داشت.
علیخانی ادامه داد: معتقدم با این همه فعالیت مستمر و هجمه دشمن و کم کاری‌های ما نسل جوان خوب دوام آورده اند که این هم از عنایات ائمه اطهار (ع) است؛ چراکه در کنار ریزش‌ها، رویش‌هایی هم داشته‌ایم.
وی یادآور شد: استان قزوین هم جدای از این فضای عمومی کشور نیست، هرچند به دلیل همجواری با پایتخت برخی موارد سریع‌تر ظهور خارجی می‌یابد.
عضو هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب استان بیان کرد: دین عزیز اسلام در راستای عفاف و غیرت دستورات بی‌شماری دارد که عمل به آنها ضامن تربیت نسلی صالح است که یکی از مهمترین نکات در تربیت فرزند صالح وجود فضای مملو از محبت و احترام بین همسران در محیط خانه است، تا زمانی که اقتدار مرد و محبت به زن در خانه‌ای رعایت نشود نباید انتظار تربیت صحیح فرزندان را داشت.

برخورد با دست فروش‌ها در توزیع لباس‌های نامتعارف مغفول مانده است

وی با بیان اینکه فرزندان غیرت و حجاب را در عمل از والدین خود می‌آموزند، اذعان کرد: آموزش عملی در زمینه حجاب و عفاف تاثیرگذارتر است هر چند تاثیر لقمه حلال در تربیت فرزندان هم از اصول مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.
این فعال عرصه عفاف و حجاب ضمن تشکر از زحمات خالصانه نیروی انتظامی در زمینه برخورد با بدپوششی، بیان کرد: اما بازتاب این عملکردها ضعیف بوده و اغلب مردم از ابلاغ دادستان قزوین مبنی بر غیرقانونی بودن تولید، توزیع و استفاده از مانتوهای جلوباز و سایر پوشش‌های نابهنجار بی اطلاعند.
وی یادآور شد: ضمنا برخورد با عامل اصلی توزیع لباس‌های نامتعارف که دستفروش‌های کنار معابر عمومی و بوستان‌های سطح شهر هستند، مغفول مانده است.
علیخانی تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارهای کشوری اجرای قانون عفاف و حجاب است که به خوبی وظایف متولیان فرهنگی را مشخص کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: در نهایت اگر مسئولین به هر دلیلی به تعلل خود در زمینه‌های فرهنگی ادامه دهند مردم مسلمان، براساس درسی که از سالار شهیدان امام حسین(ع) بنابر اصل امربه معروف و نهی از منکر آموخته اند در چارچوب قانون اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان