۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کتاب خاطرات ۴ فرمانده شهید برجسته استان قزوین منتشر شد
کد خبر: ۲۱۶۱۲۵ نویسنده: مهدی قربانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول شبکه روایت "موسسه فرهنگی حماسه ۱۷ قم":

کتاب خاطرات ۴ فرمانده شهید برجسته استان قزوین منتشر شد

مسئول شبکه روایت موسسه "فرهنگی حماسه ۱۷ قم" بیان کرد: براساس نظر مدیرعامل موسسه که خود از رزمندگان واحد تخریب لشکر ۱۷ هستند تعدادی از شهدای سایر شهرستان‌ها انتخاب شدند، در این میان، ۵ شهید از استان قزوین در فهرست تولیدات قرار گرفت.

کتاب خاطرات ۴ فرمانده شهید برجسته استان قزوین منتشر شد
مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره چاپ کتاب خاطرات فرماندهان شهید اظهار کرد: موسسه فرهنگی حماسه 17 نزدیک به 5 سال است که در عرصه دفاع مقدس فعالیت می‌کند و عمده تلاش آن تاکنون تولید و انتشار کتب خاطرات و زندگینامه سرداران شهید استان قم و شهدای لشکر 17 علی بن ابی طالب بوده است.
وی در ادامه افزود: این کتاب‌ها در قطع پالتویی و با محتوای خاطرات کوتاه از سبک زندگی شهدا به علاقه مندان فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت عرضه شده است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: هدف موسسه از تولید این محصولات ایجاد موج و تکانی در جامعه به خصوص در میان قشر جوان و آشنایی حداقلی آنان با شهدای شهر و دیار خود بوده است.
وی درباره جمع آوری و چاپ خاطرات تعدادی از فرماندهان شهید قزوین عنوان کرد: در ابتدا تولید کتب خاطرات و زندگی نامه شهدای استان قم مدنظرمان بود، اما به دلیل اینکه لشکر 17 در دوران دفاع مقدس تنها محدود به شهرستان قم نبود و از شهرهای دیگر مثل اراک، سمنان، زنجان، قزوین نیرو داشت، زمانی که10 جلد از کتب شهدای قم با عنوان ستارگان حرم کریمه منتشر شد تصمیم گرفتیم از سرداران لشکر 17 که قمی نبودند، هم بنویسیم.

مسئول شبکه روایت موسسه "فرهنگی حماسه 17 قم" اضافه کرد: براساس نظر مدیرعامل موسسه که خود از رزمندگان واحد تخریب لشکر 17 هستند تعدادی از شهدای سایر شهرستان‌ها انتخاب شدند. در این میان، 5 شهید از استان قزوین در فهرست تولیدات قرار گرفت.
وی درباره نام شهدای گرانقدر قزوین و مسئولیتی را که در لشکر 17 داشته اند، عنوان کرد: یکی از تولیدات موسسه کتاب خاطرات و زندگی‌نامه سردار شهید رضا حسن پور است، این شهید والامقام جانشین فرمانده لشکر 17 یعنی سردار شهید مهدی زین الدین بود. شهید بزرگواری که متاسفانه آنگونه که در خور است به شخصیت و جایگاه او پرداخته نشده است. به حول و قوه الهی این کتاب سال گذشته آماده شد و در ایام نورانی هفته دفاع مقدس در یادواره شهدای شمال غرب که در قزوین برگزار شد به دست سردار رادان و در حضور برادر شهید رونمایی شد.

این مسئول ابراز کرد: چهار کتاب دیگر موسسه که به تازگی چاپ شده‌اند مربوط به چهار شهید استان قزوین است.
وی ادامه داد: شهید مسعود پرویز فرمانده گردان قدس که در عملیات رمضان به شهادت رسیده، شهید رفعت الله علیمردانی فرمانده گردان امام حسن که در عملیات محرم شهید شده، شهید مهدی شالباف فرمانده گردان امام رضا(ع) که در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمده و شهید سید علی اکبر حاج سید جوادی که در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

قربانی بیان کرد: مجموعه کتب زندگی نامه و خاطرات شهدای لشکر 17 -که مربوط به شهدای غیرقمی است - با عنوان طلایه داران جبهه حق منتشر شده است.
وی در پایان گفت: موسسه حماسه هفده با احتساب کتب ستارگان حرم کریمه، تا کنون موفق به تولید بیش از 50 جلد کتاب به نام شهیدان بزرگواری شده که برخی از آنها تا الان جایشان در تولیدات مکتوب و رسانه ای دفاع مقدس خالی بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان