۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خلاقیت فرزند مددجوی قزوینی گواهی اختراع گرفت
کد خبر: ۲۱۶۱۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با ساخت ابزار هوشمند برش قطعات لیزر؛

خلاقیت فرزند مددجوی قزوینی گواهی اختراع گرفت

فرزند مددجوی کمیته امداد استان قزوین توانست برای ساخت ابزار هوشمند برش قطعات لیزر گواهی ثبت اختراع دریافت کند.

خلاقیت فرزند مددجوی قزوینی گواهی اختراع گرفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فرزند مددجوی تحت حمایت امداد،  اختراعی را به ثبت رساند که در ساخت قطعات و قالب‌های پیچیده نظامی، ساخت قالب‌های پیچیده در صنعت طلاسازی، ساخت ماکت سازه‌های معماری و ساخت قطعات کوچک با اشکال پیچیده در تیراژ پائین کاربرد دارد.
علی اصغر کشاورز، مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه این اداره‌کل با اشاره به حمایت‌های امداد از ابتکار و خلاقیت‌های فرزندان مددجوی تحت پوشش اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) رشد و ارتقاء وضعیت زندگی مددجویان در ابعاد مختلف است به نحوی که مددجو نه تنها در زمینه اداره زندگی از توانمندی برخوردار شود بلکه بتواند در جامعه نقش آفرینی نیز داشته باشد.
وی ادامه داد: امداد تلاش می کند تا با حمایت‌های فرهنگی و علمی خویش بستر رشد استعدادهای فرزندان مددجو را فراهم کند تا فقر اقتصادی موجب استمرار فقر در خانواده مددجو استمرار آسیب های ناشی از آن در جامعه نشود.
مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: یکی از فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد در ادامه خلاقیت‌های خویش به تازگی موفق به ساخت ابزار هوشمندی برش قطعات لیزر با قابلیت حکاکی و پرینت سه بُعدی شده است.
وی افزود: این اختراع در ساخت قطعات و قالب‌های پیچیده نظامی، ساخت قالب‌های پچیده در صنعت طلاسازی، ساخت ماکت سازه‌های معماری و ساخت قطعات کوچک با اشکال پیچیده در تیراژ پائین کاربرد دارد.
کشاورز با اشاره به وجود نمونه خارجی این اختراع عنوان کرد: این اختراع نسبت به نمونه خارجی خود از مزایایی برخوردار است چرا ابعاد و وزن دستگاه بسیار کم بوده و مصرف انرژی آن نیز در مقایسه با سایر مدل‌ها کمتر است همچنین این دستگاه دارای سرعت بالا علی‌رغم کار ترکیبی است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده ساخت این دستگاه از نمونه خارجی بسیار کمتر است و امکان بُراده‌برداری پیچیده با لیزر برای افزایش کیفیت قطعه تولیدی از دیگر مزایای این تولید داخلی است.
مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین یادآورشد: حمایت از اقدامات این چنین نه تنها در رشد استعدادهای خانواده امداد موثر است بلکه یکی از راه‌های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان