۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ایران ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی را دارد
کد خبر: ۲۱۶۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۵ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس بسیج اساتید کشور:

ایران ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی را دارد

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران در موقعیت راهبردی قراردارد، عنوان کرد: برای اینکه کشور ایران به قدرت بین‌المللی در جهان تبدیل شود باید ظرفیت‌های کشور شناخته شود.

ایران ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی را دارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، سهراب صلاحی، رئیس بسیج اساتید کشور ظهر امروز(یکشنبه) در همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بازخوانی اهداف انقلاب برای تمامی اقشار جامعه ضروری است چرا که برای استفاده از توانمندی‌های موجود برای رسیدن به اهداف آماده می‌کند.

وی افزود: همچنین از انحراف در خط انقلاب جلوگیری ‌می‌کند، انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که در تاریخ جهان در 4 دهه بر مبانی اصول خود اصرار دارد و در هیچ کجای جهان این خط و اصول مشاهده نمی‌شود.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد: هدف انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران اسلامی تبدیل  کشور به یک قدرت بین المللی است و در جغرافیایی بین المللی استقرار تمدن اسلامی و در حوزه جهانی تشکیل قطب استقلال طلب و ضد سلطه می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون وجود قدرت محوری در تاریخ شکل نگرفته است و نخواهد گرفت، تصریح کرد: سه ملت ایران ، بین النهرین(عراق) و مصر در میان امت‌ها تمدن ساز بوده‌اند، اما هم اکنون در عراق و مصر کسی نیست که این پرچم را بلند کند و این پرچم در دست ایران است.

صلاحی با بیان اینکه ایران باید به قدرت بین المللی تبدیل شود، ابراز کرد: ایران به دلیل سابقه تمدنی، استقلال طلبی و ظرفیت‌های وجودی کشور باید به قدرت بین المللی  تبدیل شود چرا که در قطب سیاسی جهان قرار داریم.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با استدلال برتری در حوزه قدرت نظامی و اقتصادی آشکارا در پی سلطه در منطقه خاورمیانه است، بیان کرد: امنیت ایران در گرو امنیت منطقه است و تا زمانی که امنیت کامل در منطقه حاکم نشود نمی‌توان گفت ما می‌توانیم در ایران در امنیت زندگی کنیم.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران در موقعیت راهبردی قراردارد، عنوان کرد: برای اینکه کشور ایران به قدرت بین‌المللی در جهان تبدیل شود باید ظرفیت‌های کشور شناخته شود.

وی در ادامه افزود: و منابع انسانی، پیشینه تاریخی و منابع طبیعی و معدنی ظرفیت‌های قدرت‌ساز کشور ایران است و کشور با داشتن یک درصد از جمعیت جهان دارای 6 درصد منابع طبیعی و معدنی کل جهان است.

این مسئول با اشاره به قدرت انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: اگر رهبری جامع و واحد انقلاب اسلامی پرونده جنگ عراق را هدایت نمی کرد و همچنین مردم این کشور را برای  دفاع آماده نمی کرد سرنوشت عراق یک سره، و امروز باید در مرزهای ایران  با تروریست‌ها مبارزه می‌کردیم اما ایران اسلامی توانست با الگو دادن برای تشکیل بسیج و آموزش نیروها در عراق زمینه دفاع از این کشور را فراهم کند.

صلاحی در ادامه اضافه کرد: اتحاد و وحدت داخلی در کشور یکی دیگر از ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی است که سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی و قدرت بی بدیل آن در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه  امروزه  به دلیل  اقتدار ایران کشورهای سلطه جو به وحشت افتاده‌اند،اذعان کرد:  آل سعود از قدرت نظامی ایران  به وحشت افتاده و با حرکت‌های دیوانه وار خودنمایی می‌کند و با جنایات‌های ظالمانه در کشورهای مختلف از جمله یمن در مسیر سقوط قرار گرفته است.

هم اکنون کشور ایران در رتبه 19 اقتصادی قرار دارد 

رئیس بسیج کشور در ادامه افزود: ملت ایران  آمادگی دارد با یک فرمان کار آل سعود را یکسره کنند و همانطور که گالین پاول اعتراف کرده ایران می تواند در ۲۴ ساعت سرنوشت عربستان را تغییر دهد و حتی این کشور فرصت نخواهد یافت به آمریکا اطلاع دهد.

صلاحی با اشاره سخن دکتر روحانی در مورد مذاکره اعلام کرد: مگر می‌شود غیر از خدا، کدخدای برای دنیا قائل شد و مگر می‌شود به کسی که هر روز دستش به خون مردم مظلوم جهان آلوده است گفت نجیب؟ این سخنان برای نظام هزینه دارد.

وی افزود: آقای روحانی شما که می‌گویید امام حسین با هدف مذاکره قیام کرد در کدام مرجع خوانده‌اید؟ مجلس مصوب کرده است که انرژی هسته‌ای سوخت ده راکتور را تامین کند اما انرژی هسته ای کشور الان در چه وضعیتی قرار دارد؟

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تاکنون در دوران پسا برجام هیچ اثر مثبتی در جامعه دیده نشده است، انرژی هسته‌ای ما همانند موتور پیکان در میان خودروهای جدید میچرخد و دانشمندان ما در آژانس هسته‌ای زانوی غم به بغل گرفته‌اند.

رئیس بسیج اساتید کشور در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون کشور ایران در رتبه 19 اقتصادی قرار دارد برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی باید اقتصاد ما تک رقمی شود.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان