۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه اندازی کشتارگاه زیاران به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ ضرورت احداث کارخانه لبنیات در استان
کد خبر: ۲۱۶۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۵ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

راه اندازی کشتارگاه زیاران به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ ضرورت احداث کارخانه لبنیات در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگر کشتارگاه زیاران راه‌اندازی شود می‌تواند حدود ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تولید کند و همچنین در توسعه صادرات نیز نقش مهمی داشته باشد که برای این کار نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

راه اندازی کشتارگاه زیاران به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ ضرورت احداث کارخانه لبنیات در استان
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، نیازعلی ابراهیمی‌پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر روز گذشته(شنبه) با حضور رئیس کل بانک مرکزی در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با کمتر از یک درصد مصرف کشور، در حدود ۲.۶ مساحت کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: استان قزوین همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و خاک‌های مناسب، سالانه در حدود ۵.2 میلیون تن، تولید محصولات کشاورزی که حدود ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور است را به خود اختصاص می‌دهد به طوریکه در برخی از محصولات تا جایگاه رتبه پنجم کشوری نیز ارتقاء یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان در سال ۹۴ و ۹۵ در حدود 8500 هزار میلیارد تومان است که ۵ درصد میزان تولید حوزه کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه عنوان کرد: برای پایداری تولید، سالانه باید ۲۰ درصد ارزش تولید در این بخش سرمایه گذاری شود که در حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود که متاسفانه این بحث اتفاق نیفتاده است.
ابراهیمی‌پاک بیان کرد: البته در قانون پیش بینی شده بود که ۲۵ درصد بودجه و اعتبارات در این زمینه سرمایه‌گذاری شود اما در مجموع در حدود نصف این مبلغ پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده است.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با ارزش افزوده‌ بالایی که دارد می‌تواند در زمینه رشد اقتصادی کشور سهم قابل توجهی داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به میزان تولید انگور و کشش استان گفت: از حدود 35 هزار هکتار باغات انگور سالانه 310 هزار تن انگور تولید می شود که 75 هزار تن کشکش حاصل می‌شود که با توجه به این امر باید در بخش بازار داخلی و صادرات به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.
وی عنوان کرد: روزانه در حدود 1500 تن شیر در استان تولید می‌شود و با سرمایه گذاری انجام شده این میزان در سال آینده به 3هزار تن می‌رسد که لازم است یک کارخانه شیر و لبنیات و مشتقات آن در سطح استان راه اندازی شود.
ابراهیمی‌پاک تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز در کشور حدود یک میلیون تن است که در حدود 10 درصد این میزان از کشورهای دیگر وارد می‌شود اگر کشتارگاه زیاران راه‌اندازی شود می‌تواند حدود 25 درصد گوشت مورد نیاز کشور را تولید کند که می‌تواند در توسعه صادرات نیز نقش مهمی داشته باشد که برای این کار نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان