۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نرخ بیکاری استان قزوین از متوسط کشوری بالاتر است
کد خبر: ۲۱۶۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۵ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

نرخ بیکاری استان قزوین از متوسط کشوری بالاتر است

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به آمار ۱۱.۷ نرخ بیکاری در استان قزوین بیان کرد: قزوین با داشتن بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی از شهرهای صنعتی کشور به شمار می‌آید اما علی رغم این مزیت، نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

نرخ بیکاری استان قزوین از متوسط کشوری بالاتر است
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته(شنبه) در جلسه شورای اقتصادی استان قزوین که در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در استان با برکات فراوانی همراه شد و با تخصیص 903 میلیارد تومان اعتبار که تقریبا معادل ۹ برابر بودجه تملک دارایی استان است امیدواریم جهش‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف استان شاهد باشیم.

تزریق بودجه برای مجتمع‌های آب رسانی روستایی جزء اولویت‌های مهم استان است

وی افزود: استان قزوین در حدود ۱۲۵۰ میلیون تومان از درآمدهای کشور را تامین می‌کند که از این مبلغ 115 میلیارد تومان به عنوان تملک‌داری و ۱۳۵ میلیارد تومان نیز به عنوان بودجه‌های مربوط به هزینه‌های جاری به استان برگردانده می‌شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰ درصد آنچه به خزانه دولت واریز می‌کنیم به استان برگردانده می‌شود لذا ما مصریم که بازنگری در تعریف شاخص‌های تخصیص بودجه و اعتبار نسبت به استان انجام شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلایل خاص موقعیت زمانی استان شدن قزوین، هیچ مبلغی از بابت هزینه راه‌اندازی کردن استان تخصیص پیدا نکرد و فقط تابلوهای شهرستان به استان تبدیل شد در حالیکه در سایر استان‌ها در زمان استان شدن بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در آن زمان به عنوان هزینه راه‌اندازی استان تخصیص یافت که استان قزوین از آن محروم بود .
محمدی به مشکلات مربوط به کمبود آب در استان اشاره کرد و گفت: استان قزوین در دو بخش آب شرب و کشاورزی در شهرها و روستاها با مشکل مواجه است که انتقال آب سد طالقان به قزوین برای تامین آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا جزء اولویت‌های جدی مردم استان است.
وی تصریح کرد: تزریق بودجه برای مجتمع‌های آب رسانی روستایی جزء اولویت‌های مهم استان است که امروز به ۱۰۲ روستا با تانکر آبرسانی می‌کنیم که واقعا قابل قبول نیست.
نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: بحث اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی یکی دیگر از دغدغه‌های مهم استان قزوین است با توجه به اینکه اقتصاد ما، بانک محور است بنابراین بانک‌ها می‌توانند در این حوزه گام‌های ارزشمندی بردارند و جهت گیری بانک‌ها می‌تواند در تحرک اقتصادی بسیار موثر باشد.

در حدود ۴۲ درصد از قشر تحصیل کرده کشور، بیکار هستند

وی با اشاره به آمار 11.7 بیکاری در استان قزوین بیان کرد: قزوین با داشتن بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی از شهرهای صنعتی کشور به شمار می‌آید اما علی رغم این مزیت، نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری نیز بالاتر است.
محمدی تصریح کرد: باید در حوزه اشتغال قدم جدی برداشت و بانک‌ها رکن مهم تحقق این امر هستند و می‌توانند با جهت‌گیری‌های مناسب این مشکلات را رفع کنند.
وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان از اهمیت به سزایی برخوردار است به ویژه آنکه در حدود ۴۲ درصد از قشر تحصیل کرده کشور، بیکار هستند، باید تغییر نگاه در هزینه بودجه صورت گیرد و جهت گیری به شکلی باشد که منتهی به ایجاد شغل شود همچنین اگر سیستم بانکی در مسیر این جهت گیری حرکت کند نتایج مطلوبی را شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: شرکت گوشت زیاران با 250 هکتار وسعت که در زمان فعالیت ۱۰ تا ۱۵ درصد واردات استان را تحت تاثیر قرار می‌داد و بیش از ۱۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد می‌کرد، 10 سال است که تعطیل شده است اینها مزیت‌هایی است که نمی‌توانیم از آن صرفنظر کنیم.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون بیشتر جهت گیری‌ها به سمت تولید است که البته در سنوات گذسته به سمت خدمات بود که باید این روند تسریع و تسهیل شود تا متقاضیان بتوانند از این مزایا بهره‌مند شوند.
محمدی اظهار کرد: نکته دیکر قابل توجه، موضوع نظارت بر اجرای طرح بهین یاب در راستای تحقق اهداف است زیرا در شرایطی که دولت با وجود تنگناهای مالی چنین بودجه‌ای را تزریق می‌کند باید نظارت‌ها نیز با دقت انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: قزوین به لحاظ گردشگری ظرفیت بی نظیر و بی‌بدیلی است که هنوز آنگونه که شایسته است معرفی نشده است که امیدواریم اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان تصریح کرد: 1800 واحد فعال و 1815 واحد نیمه فعال و تعطیل در استان وجود دارد که زیرساخت‌ها وجود دارد و امیدواریم با اتخاذ راهکار مناسب، احیاء شوند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان