۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امسال زمان میوه‌چینی از اقدامات زیرساختی دولت طی ۳سال‌ گذشته/ اولویت در نظام بانکی پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط است
کد خبر: ۲۱۶۰۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۴ ساعت: ۱۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل بانک مرکزی در قزوین مطرح کرد

امسال زمان میوه‌چینی از اقدامات زیرساختی دولت طی ۳سال‌ گذشته/ اولویت در نظام بانکی پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط است

رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: هم اکنون تورم تک رقمی شده است و ۸ فصل پیاپی رشد منفی به رشد اقتصادی تبدیل شده است و سال چهارم دولت زمان میوه چینی دولت از اقدامات زیرساختی طی سه سال گذشته است.

امسال زمان میوه‌چینی از اقدامات زیرساختی دولت طی ۳سال‌ گذشته/ اولویت در نظام بانکی پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، ولی الله سیف مدیرکل بانک مرکزی قزوین عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای اقتصادی استان قزوین در سالن اجتماعات باغستان اظهار کرد: اولین قدم در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی هماهنگی حلقه‌های مختلفی است که منجر به تولید و اشتغال‌زایی می‌شود زیرا با هم افزایی مناسب دستگاه‌های مختلف تولید گسترش می‌یابد.
وی با بیان اینکه باید توقعات موجود از عهده بانک‌ها خارج نباشد، گفت: امسال یک سال ویژه برای حوزه اقتصاد است، دولت طی سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای مشخص کردن مسیر اقتصادی انجام داد تا ریل‌ها روی مسیر درستی قرار بگیرد زیرا در گذشته به بیراهه‌هایی رفته بود.
این مسئول در ادامه افزود: سال 95 دولت باید آثار حرکت منطقی خود را نشان دهد و در سه ماه اول سال جاری توانستیم در سیاست‌های پولی و مالی و بودجه ای انضباط ایجاد کنیم و تا به امروز به این اصول پاببند بودیم.
وی از رشد اقتصادی 5.4 درصدی طی سه ماه نخست سال خبر داد و اذعان کرد: تورم در شروع دولت یازدهم بالای 40 درصد بود که امروز پس از سه سال به 4/9 درصد رسیده است یعنی دولت در حوزه ثبات اقتصادی و ارامش بازار موفق عمل کرد.

برای سرمایه گذاری بلندمدت نیازمند ثبات و ارامش بازار هستیم

این مسئول ادامه داد: در گذشته به دلیل نوسات نرخ ارز سرمایه گذار بخش خصوصی جرات سرمایه گذاری نداشت؛ زیرا برای سرمایه گذاری بلندمدت نیازمند ثبات و ارامش برای تحرک بخشی حوزه تولید هستیم.
وی ابراز کرد: هم اکنون باید با استمرار نرخ تک رقمی، حوزه اقتصادی را قوت ببخشیم با رشد اقتصادی مناسب می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها کاهش یابد؛ البته رشد اقتصادی باید به رشد تولیدی تبدیل شود تا بتوان در حوزه اشتغال رونق ایجاد کرد تا در پایان دولت نتایج قابل توجهی به مردم بتوان ارائه داد.
سیف با اشاره به اینکه دولت طی سه سال گذشته توانست بازار ملتهب بورس و ارز را مدیریت کند، بیان کرد: هم اکنون تورم تک رقمی شده است و 8 فصل پیاپی رشد منفی به رشد اقتصادی تبدیل شده است و سال چهارم دولت زمان میوه چینی دولت از اقدامات زیرساختی طی سه سال گذشته است.
وی با بیان اینکه هرکدام از وزرای دولت مدیریت ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌های مختلف را عهده دار شده اند، بیان کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به واحدهای کوچک و متوسط است؛ بنابراین نظام بانکی هم در مسیر جلوگیری از مهاجرت به دلیل بیکاری در مناطق مختلف استان تصمیم به پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط دارد.
مدیرکل بانک مرکزی ادامه داد: در دنیا نیز نظام بانکی دارای مسئولیت‌های مشخص تعریف شده است و تامین واحدهای متوسط و کوچک را عهده دار می‌شود؛ بنابراین اولویت امروز ما در قدم اول تامین تسهیلات این واحدهاست در سال گذشته 417 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها برای اشتغال زایی پرداخت شد.
وی عنوان کرد: از دلایل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی فقط نداشتن تسهیلات نیست بلکه فرسوده بودن تکنولوژی این واحدها از مسائل مهم است و نمی‌توان این واحدها را مصنوعی سرپا نگه داشت بلکه ما باید برای ارائه تسهیلات به دنبال واحدهایی برویم که ارزش سرمایه گذاری را دارند.

۸۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است
این مسئول تصریح کرد: در کل کشور 11 هزار و 776 واحد تولیدی برای پرداخت تسهیلات مورد تصویب قرار گرفته اند و در صورتی که در ابتدا برنامه ما پرداخت تسهیلات به 7500 واحد بود.
وی عنوان کرد: تا به امروز 8800 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی واحدهای صنعتی پرداخت شده است؛ البته این میزان همه هزینه‌های قابل پرداخت به این واحدها نیست و در ادامه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکلی نداریم.
رییس کل بانک مرکزی که امروز از مجتمع بزرگ کشتارگاهی زیاران که مدت ۱۰ سال است تعطیل شده بازدید کرده بود ظرفیت‌های این مجموعه را برای نوسازی و احیا بسیار مناسب دانست.
وی ابراز کرد: این واحد می تواند نیازهای کشور را نیز تامین کند و خوشبختانه افراد توانمندی برای احیا آن وارد کار شده اند و ما نیز آمادگی داریم اعتبارات لازم را تامین کنیم.
سیف در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تزریق اعتبارات مورد نیاز بزودی شاهد راه اندازی مجتمع گوشت زیاران باشیم و تولیدات آن وارد بازار شود و به اشتغال و تولید نیز کمک کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان