۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح بهین‌یاب پرداخت شده است
کد خبر: ۲۱۶۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل بانک مرکزی:

۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح بهین‌یاب پرداخت شده است

رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: به منظور کمک به تولید، اشتغال و رونق اقتصادی تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح سامانه بهین یاب پرداخت شده است.

۶  هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح بهین‌یاب پرداخت شده است
به گزارش خبرنگار اقنصادی  صبح قزوین ، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی امروز( شنبه) در سفر به قزوین و در بازدید از چند واحد صنعتی راکد و مشکل دار استان قزوین در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: با اجرای طرح سامانه بهین یاب گام اساسی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال کشور برداشته شده است.

وی افزود: کمک به راه اندازی واحدهای راکد و متوقف شده و واحدهایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و نیز واحدهای کوچک و متوسط از رویکردهای دولت است که با جدیت پیگیری می شود.

سیف تصریح کرد: طرح بهین یاب در راستای اقتصاد مقاومتی و فعال کردن ظرفیت های موجود در بخش صنعت و کشاورزی عملیاتی شده است و با تشکیل جلسات مستمر وضعیت عملیاتی شدن طرح ها و کمک های دولتی پیگیری می شود.

این مسئول یادآور شد: امروز در بازدید از مجتمع بزرگ گوشت زیاران که بیش از ده سال است تعطیل شده، با ظرفیت های قابل توجه این مجموعه آشنا شدیم و آمادگی داریم برای فعال شدن و بازگشت به چرخه تولید اعتبارات لازم را تامین کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه زیاران قادر است بخش مهمی از نیاز گوشتی کشور را تامین کند و در راستای فعال کردن این گونه واحدها امیدواریم اعتبارات مورد نیاز درخواستی آن را فراهم کنیم.

سیف افزود: این مجموعه با تولید ۲۲ هزار تن گوشت در سال و ظرفیت ۴۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین با اشتغال زایی بیش از ۷۰۰ نفر می تواند در اقتصاد کشور نیز نقش مهم ایفا کند. لذا احیا، بازسازی و فعال شدن آن در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی کشور اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین وضعیت سامانه بهین یاب این استان را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد و برای تسریع در پرداخت های درخواست های اعلام شده پیگیری و اقدام لازم را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان