۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عزاداران حسینی همراه قرائت زیارت عاشورا به پیام‌های آن توجه کنند
کد خبر: ۲۱۶۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۴ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناسی دینی:

عزاداران حسینی همراه قرائت زیارت عاشورا به پیام‌های آن توجه کنند

این کارشناسی دینی گفت: عزاداران ومبلغین علاوه برقرائت زیارت عاشورا درمحتوای آن نیز تفحص کنند و ازاهل معرفت تفسیر وتحلیل فرازهای آن را بخواهند.

عزاداران حسینی همراه قرائت زیارت عاشورا به پیام‌های آن توجه کنند
 به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام فرهاد سماواتی شب گذشته در مسجد امام علی (ع) شهرک مینودر قزوین درجمع نمازگزاران و عزاداران حسینی اظهار کرد: باید پیام کربلا را با عمق جان دریافت کنیم و به پیام‌های آن عمل کنیم.

وی با اشاره به ذکر ثواب و آثار زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا محتوای والایی دارد که با دقت در محتوای آن درخواهیم یافت که غیرممکن است متن زیارت عاشورا از غیرمعصوم صادرشده باشد.

این کارشناس دینی در ادامه اضافه کرد: یکی ازمواردی که موجب شده دشمنان در زیارت عاشورا مورد لعن و نفرین قراربگیرند این است که امام حسین و اهل بیت آن را ازمقام، مرتبه و منزلت اصلی که خدا به آنان ارزانی داشته بود برکنار و آنان را پست شمردند.

سماواتی تصریح کرد: هم اکنون نیز کسانی که اهل منطق، حق و همچنین منتقدین به حق را به انزوا بکشانند و در راه همان‌ها خواسته یا ناخواسته قدم برمی دارند و یا زمینه قدرت آن‌ها را فراهم می‌سازند مورد لعن ونفرین امامان معصوم قرار می‌گیرند.

 وی در ادامه عنوان کرد: مقام امام حسین(ع) از همه انبیا به جز حضرت رسول در دوران زندگی خود بالاتر بوده است و هدف جنگ امام حسین (ع) به دلیل متاع دنیوی نبود بلکه برای احیای امر به معروف و دین جدش قیام کرد.

این کارشناس دینی بیان کرد: امام حسین(ع) همچون ائمه معصوم دیگر مستجاب الدعوه بودند چنانکه یکی ازدشمنان برای مذمت و شماتت به خیمه‌ها نزدیک شد درحالیکه دورخیمه‌ها امام و یارانش آتش روشن کرده بودند خطاب به امام گفت: آیا برای آتش دوزخ عجله می کنید؟ امام حسین (ع) جواب دادند: شما مستحق آتش دوزخ هستید، نه ما.

وی در ادامه اضافه کرد: امام حسین(ع) دستان مبارکش را به دعا بلندکرد و گقت:خدایا قبل از اینکه آتش دوزخ را بچشد آتش دنیا را به او بچشان و بلافاصله او از اسبش به آتش افتاد و در آتش سوخت.

سماواتی با بیان اینکه امام حسین (ع) با تمام توان قصد هدایت مردم را داشت، اظهار کرد: امام  حسین(ع) برای اینکه پیام خود را به گوش جهانیان برساند بدون اینکه لباس جنگ پوشیده و حالت جنگ به خود بگیرد طفل کوچک شیرخوار را بربالای دست گرفت  و حتی چند نفر از دشمنان خواستار سیرابی کودک شدند ولی بخت برگشتگان مدعی مسلمانی ممانعت کردند، جهانیان فهمیدند که این‌ها  نه تنها دین ندارند بلکه حریت ، آزادگی وانصاف ومروت نیز ندارند.

وی در پایان خواستار شد: عزاداران ومبلغین علاوه برقرائت زیارت عاشورا درمحتوای آن نیز تفحص کنند و ازاهل معرفت تفسیر وتحلیل فرازهای آن را بخواهند.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان