۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تجمع بزرگ رهروان زینبی در استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۶۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۴ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور گسترده بانوان؛

تجمع بزرگ رهروان زینبی در استان قزوین برگزار شد

تجمع بزرگ رهروان زینبی با حضور گسترده بانوان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

 تجمع بزرگ رهروان زینبی در استان قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همزمان با دوازدهم محرم الحرام تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان، عصر دیروز(جمعه) با حضور جمع کثیری از بانوان قزوینی در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه شهر الوند در این مراسم ‌اظهار کرد: همان اندازه که شهادت شهدای کربلا، اسلام را نجات داد به همان میزان نیز خطبه‌ها و روشنگری‌های اسرا و به ویژه زینب کبری(س) در بیمه انقلاب کربلا و پاسداشت خون شهیدان موثر است.
وی با اشاره به تلاش حضرت زینب(س) در حفظ ارزش‌ها، شعائر دینی و انقلاب کربلا افزود: حضرت زینب در خطبه‌های متعدد خود در کوفه و شام و مکان‌های مختلف بلایی به سر یزید آورد که درنهایت یزید مجبور شد این جنگ و کشتار و فاجعه عظیم را به گردن عبیدالله بن زیاد اندازد.
امام جمعه شهر الوند خاطرنشان کرد: در شامی که سال‌ها بود علیه اهل بیت و علی‌بن‌ابیطالب(ع) تبلیغ می‌شد، حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و کاروان اسرا با افشاگری‌های خود توانستند یزید را محکوم کنند به طوریکه یزید ناچار شد امام سجاد و حضرت زینب را با کمال احترام به مدینه بازگرداند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در نهضت عاشورا بیان کرد: حفظ انقلاب کربلا با ناله‌ها، روضه‌ها، گریه‌ها، اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود.
طهماسبی عنوان کرد: امام زین العابدین(ع) ۳۸ سال پس از واقعه کربلا زنده بود اما هیچ لحظه‌ای را با غفلت از خون شهدا و تبلیغ نکردن انقلاب کربلا سپری نکردند.
وی با اشاره به اینکه با وجود گذشت سال‌ها از قیام کربلا، خون حسین‌بن‌علی(ع) همچنان در جوش و خروش است، ادامه داد: شما بانوان بابصیرت ایران اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران تثبیت پس از دفاع، نقش محوری داشتید؛ پس قدر خود را بدانید.
امام جمعه شهر الوند در ادامه بانوان را به مطالعه در مورد علل قیام کربلا فراخواند و گفت: یکی از دلایل قیام امام حسین، احیاء اسلام بود، اسلامی که بنا بر فرمایش حضرت اباعبدالله الحسین از بین رفته بود یعنی اگر نهضت عاشورا نبود امروز از اسلام فقط اسمی و از قرآن فقط خطی به جا مانده بود اما خون امام حسین و ولایتمداری زینب کبری و صبر و بردباری و مبارزه او باعث حفظ اسلام شد.
وی تصریح کرد: اوج شخصیت الهی زینب کبری(س) زمانی است که در مقابل عبیدالله بن زیاد قرار می‌گیرد آنجایی که عبیدالله می‌گوید دیدی خدا با برادر و برادرزاده‌هایت چه کرد که این بانوی بزرگوار در پاسخ می‌فرماید "ما رایت الا جمیلا" که من به جز زیبایی در کربلا چیزی ندیدم.
طهماسبی در پایان گفت: امروز نیز سخنان مادران، خواهران و همسران شهدا، همان سخن زینب کبری(س) است.
گفتنی است، در ادامه شرکت‌کنندگان در این مراسم ندای "لبیک یا زینب" و "لبیک یا حسین" سر دادند و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان و اسارت غریبانه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان