۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دوتابعیتی بودن ۳۹ مدیر ارشد نظام خلاف برنامه توسعه کشور است/ از برکات وجود امام سجاد(ع) بیداری امت اسلامی بود
کد خبر: ۲۱۶۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

دوتابعیتی بودن ۳۹ مدیر ارشد نظام خلاف برنامه توسعه کشور است/ از برکات وجود امام سجاد(ع) بیداری امت اسلامی بود

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه ۳۹ مدیر ارشد از ۷۰ مدیر در سطح کشور دو تابعیتی هستند، عنوان کرد: این نتیجه می‌شود که در برنامه ششم ارزش‌ها نادیده گرفته شده و نیاز به تغییرات دارد.

دوتابعیتی بودن ۳۹ مدیر ارشد نظام خلاف برنامه توسعه کشور است/ از برکات وجود امام سجاد(ع) بیداری امت اسلامی بود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و با دعوت نمازگزاران به تقوا اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) نماد واقعی عمل به تقوا هستند که باید با الگو قرار دادن سیره و شیوه آنان در زندگی، در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: بی‌تردید عزاداری و فعالیت‌هایی که در ایام ماه محرم انجام می‌شود چه در ایران اسلامی و چه در دیگر نقاط جهان بلا را از این سرزمین و سرزمین‌های اسلامی دور می‌کند؛ چراکه برکت امام حسین(ع) بلا را از مسلمین دور می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به صدمات و لطمه‌هایی که به امام سجاد(ع) در مسیر اسارت وارد شد، بیان کرد: تقدیر الهی چنین بود که امام سجاد(ع) به بیماری دچار شده و حجت خدا باقی مانده تا ایشان بعد از واقعه کربلا 35 سال هدایت امت اسلامی را در دست داشته باشند.

قابل عنوان کرد: باید توجه داشت که بیماری امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا مصلحت الهی بود که نباید این عنوان بیماری را در تمام زندگی امام تعمیم داد چراکه حضرت 35 سال جامعه‌ای را هدایت کرد که راه را صددرصد اشتباه رفته بود.

وی اضافه کرد: جامعه آن روز مسیر اشتباه جدا شدن از اهل‌بیت(ع) را در پیش گرفته بود که امام سجاد(ع) با دعاهای خود این جامعه منحرف را اصلاح کرد چراکه حضرت در دعاهای مختلف صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را تکرار می‌کنند و این مسئله یعنی هادی مردم در گرداب‌ها اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) هستند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: بی‌تردید هر کس امروز از ولی جلوتر حرکت کند، گرفتار می‌شود، حرکت عقب‌تَر از ولی هم موجب سردرگمی می‌شود و تنها راه هدایت، پا در رکابی ولی است که باید با تعالیم اهل‌بیت(ع) این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

قابل با اشاره به حکومت امویان در شام تصریح کرد: امویان که برای حفظ ظاهر اسلام پذیرفته بودند، اسلام مدنظر خود را به شامی‌ها ارائه دادند و این مسئله سبب شد تا شامی‌ها دشمن اهل‌بیت(ع) شوند.

وی با بیان اینکه از برکات وجود امام سجاد(ع) بیداری امت اسلامی بود، یادآور شد: با ورود کاروان اسرا و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به شام وضعیت تغییر کرد و با روشنگری که انجام شد، اهل‌بیت(ع) مسؤولیت خود یعنی هدف قرار دادن کاخ ظلم را با فریاد در نزد دشمنان اهل‌بیت(ع) انجام دادند.

امام جمعه موقت قزوین ضمن اشاره به ابعاد روشنگری که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام انجام دادند، اضافه کرد: خطبه امام سجاد(ع) و روشنگری در خصوص حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) از مهم‌ترین محورهای خطبه امام سجاد(ع) بود که جنایت امویان را آشکار کرد.

قابل ادامه داد: امام زین‌العابدین(ع) حساسیت و حتی دشمنی یزیدیان با اهل‌‌بیت(ع) را به خوبی می‌دانستند و به همین دلیل در خطبه خود به تشریح مقامات حضرت علی‌(ع) پرداختند چراکه معاویه با تبلیغات خود امام علی(ع) را غیر مسلمان معرفی کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با معرفی شخصیت واقعی امام علی(ع) توانست اهل‌بیت(ع) را بشناساند و همانجا بود که برخی گریه و زاری کرده و متوجه مسیر اشتباه خود شدند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: از خطبه امام سجاد(ع) به بعد قضیه تغییر کرد و روشنگری این امام حکیم توانست تمام نقشه‌های یزید و دشمنان اهل‌بیت(ع) را نقش بر آب کرده و امام زین‌العابدین(ع) شام را اینچنین فتح نمایند.

قابل تشریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین خدمات امام سجاد(ع) نه تنها به امت اسلامی بلکه همه جهان روشنگری و حفظ قیام عاشورا بود که امروز هم همه ما بر سر این سفره نشسته‌ایم.

ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند

امام جمعه موقت قزوین ضمن اشاره به ورود کاروان اسرا به کوفه عنوان کرد: کوفه شهر عجیبی است و مردم این شهر بی‌وفایی‌هایی را در دوران امام علی(ع) و امام حسن(ع) داشتند و بعد هم بیعت چند 10 هزار نفری مردم کوفه با امام حسین(ع) و بیعت‌شکنی بود که واقعه عاشورا را رقم زد.

وی بیان کرد: برخی از این افراد تا 6 هزار نَفَر با عنوان توابین تا آخرین نَفَر به خونخواهی امام کشته می‌شوند.

قابل با بیان اینکه کوفیان به چهار دسته تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: عده‌ای مؤمنان واقعی بودند که در قیام عاشورا و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، دسته دوم افراد ترسو که ابتدا به حمایت از مسلم پرداختند اما در ادامه رودرروی امام ایستادند.

وی یادآور شد: دسته سوم هم دشمنان اهل‌بیت(ع) بودند که با ورود مسلم به کوفه نامه به یزید نوشتند که اگر کوفه را می‌خواهی حفظ کنی ابن‌زیاد را به کوفه بفرست و اما گروه چهارم توابین هستند که ساکتین عاشورا بودند و بعد از این واقعه یک هفته در کنار قبر امام عزاداری کرده و به جنگ با شامی‌ها رفتند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: وقتی حضرت زینب(س) وارد این کوفه با این افراد می‌شود نهیب می‌زند و دعا می‌کند که گریه کوفیان تمام نشود و می‌گوید خود کوفیان هرچه برای اسلام تلاش کرده بودند برهم زده و خراب کردند.

قابل مطرح کرد: امروز اگر ما شعار می‌دهیم «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به این معنا است که ما ولی زمان خود را تنها نمی‌گذاریم.

وی در ادامه با بیان اینکه 39 مدیر ارشد از 70 مدیر در سطح کشور دو تابعیتی هستند، عنوان کرد: این نتیجه می‌شود که در برنامه ششم ارزش‌ها نادیده گرفته شده و نیاز به تغییرات دارد.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: اگر دولتمردان هم برای خود و هم برای مردم دل بسوزانند جامعه گلستان می‌شود.

قابل خاطرنشان کرد: فرد مدیری که در قزوین طی ایام محرم توهین به اهل‌بیت(ع) و علما در تلگرام کرده بود هم اخیراً با برخورد قاطع دادستان قزوین مواجه شد که جای تقدیر است.

وی مطرح کرد: آحاد مردم جامعه هم همانند کوفیان باید مراقب رفتار خود باشند، آیا آن کسانی که تحریم سپاه را اعلام و مدیران دو تابعیتی را آزاد می‌گذارند چیزی جزء رضایت اربابان غربی خود را پیگیری می‌کنند؟

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان ادامه داد: در این هفته باید به رسیدگی بیشتر اولیا به مدارس توجه شود و همچنین مسائل اسلامی را در رشد و پرورش فرزندان بیش از گذشته لحاظ کرد.

قابل در خاتمه با اشاره به برخی مناسبت‌ها یاد شهید اشرفی‌اصفهانی و مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را گرامی داشت.

وی همچنین وضعیت منافقان را رو به اضمحلال عنوان و خاطرنشان کرد: منافقان در چشم مردم منفور بوده و هستند و جنایت‌هایشان هم این چهره پلید و منفور آن‌ها را بیش از پیش آشکار کرد.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان