۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین طرح سوال از دو وزیر روحانی درباره "زمین‌خواری هفت‌سنگان" و "اجرای سلیقه‌ای در آموزش‌وپرورش قزوین"
کد خبر: ۲۱۶۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۲ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

از سوی نماینده مردم قزوین در مجلس صورت گرفت

طرح سوال از دو وزیر روحانی درباره "زمین‌خواری هفت‌سنگان" و "اجرای سلیقه‌ای در آموزش‌وپرورش قزوین"

نماینده مردم قزوین در مجلس با ارسال سوال کتبی برای دو وزیر دولت روحانی خواستار پاسخگویی آنها درباره "زمین خواری در هفت سنگان" و اجرای سلیقه‌ای قوانین در آموزش و پرورش قزوین شد.

طرح سوال از دو وزیر روحانی درباره "زمین‌خواری هفت‌سنگان" و "اجرای سلیقه‌ای در آموزش‌وپرورش قزوین"
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سیدحمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با ارسال سوال کتبی برای دو وزیر دولت روحانی خواستار پاسخگویی آنها درباره "زمین خواری در هفت سنگان" و اجرای سلیقه‌ای قوانین در آموزش و پرورش قزوین شد.

در خلاصه سوال زرآبادی از رحمانی فضلی آمده است: «دلیل حمایت از اجرای پروژه اراضی هفت‌سنگان قزوین باوجود اعلام نظر صریح شورای‌عالی شهرسازی در خصوص این اراضی چیست؟»

همچنین در شرح این نامه کتبی آمده است: «چرا با وجود اعلام نظر صریح شورای‌ عالی شهرسازی و معماری در خصوص اراضی هفت‌سنگان قزوین، مجددا پرونده در قالب پیشنهاد ناحیه منفصل به چرخه افتاده است. با توجه به اینکه کمیسیون ماده5 صلاحیت صدور مجوز را نداشته است و علی‌رغم عدم صلاحیت به این پرونده ورود پیدا کرده، این اراضی، جزو اراضی درجه یک کشاورزی می‌باشد و شرط باغ بودن در آن الزامی بوده، هرگونه تغییر کاربری مصداق زمین‌خواری است.» همچنین لیست اعضای تعاونی قابل توجه است.

با طرح این سوال از سوی نماینده مردم قزوین در مجلس وزیر کشور باید با حضور در کمیسیون مربوطه پاسخ آن را بدهد و چنانچه زرآبادی از پاسخ وزری روحانی قانع نشود این سوال به صورت رسمی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

سوال دیگر حمیده زرآبادی از فانی وزیر آموزش و پرورش است که در رابطه با « اجرای سلیقه‌ای قوانین و عدم توجه به قواعد و ضوابط در آموزش و پرورش قزوین» مطرح شده است.

در سوال نماینده مردم قزوین از وزیر آموزش و پرورش به 5 مورد اشاره شده است:

1- عدم تمکین از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر خروج کارمندان اداری با سابقه بیش از 30 سال که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد از مراکز مدیریت دولتی هستند
2- جابه‌جایی و نقل‌وانتقال نیروها بدون در نظر گرفتن امتیازات و قوانین مربوطه
3- عدم دقت و نظارت در به‌کارگیری نیروهای انسانی در پست‌های مدیریتی که در مواردی دارای آرای قطعی از محاکم قضایی هستند
4- عدم اجرای صحیح طرح بسته‌های حمایتی در مناطق محروم استان
5- به‌کارگیری بستگان و مسئولان آموزش و پرورش در طرح بسته‌های حمایتی

حال باید منتظر پاسخ‌های وزری کشور و وزیر آموزش و پرورش به سوالات مطرح شده از سوی نماینده قزوین ماند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان