۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برنامه دولت برای رونق مسکن شکست خورد/ وضعیت مسکن قرمز شد
کد خبر: ۲۱۶۰۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۲ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی:

برنامه دولت برای رونق مسکن شکست خورد/ وضعیت مسکن قرمز شد

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نشانه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش مسکن دیده نمی شود به فرار رو به جلو وزیر راه اشاره کرد و گفت: برنامه دولت برای رونق مسکن پس از سه سال شکست خورد.

برنامه دولت برای رونق مسکن شکست خورد/ وضعیت مسکن قرمز شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،سیدعلی لطفی‌زاده  اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی منتشره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعداد معاملات در پر رونق ترین ماه سال یعنی شهریورماه سال جاری نسبت به ماه گذشته 16درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که تنها برنامه ابلاغی دولت برای وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن یعنی "رونق در بخش مسکن" بعد از گذشت سه سال با شکست کامل مواجه شده و این بخش در وضعیت نابهنجاری بسر می برد.

وی "بلاتکلیفی پروژه های باقیمانده مسکن مهر"، "استقبال ضعیف مردم از تسهیلات خرید مسکن"، "بی برنامگی مفرط در بافت‌های فرسوده"، "نداشتن برنامه برای 1.5 میلیون واحد خالی در کشور"، "کسری سالانه 500هزار واحد ساخت مسکن در 3 سال گذشته" و ... را از نشانه های وضعیت قرمز در بخش مسکن برشمرد.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم باید بدانند در صورت عدم اصلاح روند وضعیت موجود، انفجار قیمتی در بخش مسکن را شاهد بوده و به تبع آن تنها دستاورد دولت در حوزه اقتصادی یعنی "کاهش تورم" را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

لطفی‌زاده همچنین با اشاره به انتقادات پیاپی وزیر راه و شهرسازی به طرح مسکن مهر بیان کرد: کارنامه خالی وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن،  تحلیل "فرافکنی و اشکال گرفتن مداوم به مسکن مهر" را آسان می کند.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان