۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شرط بهره‌مند شدن از هدایت خاصه امام حسین(ع) داشتن تقوا است
کد خبر: ۲۱۵۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۲ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی:

شرط بهره‌مند شدن از هدایت خاصه امام حسین(ع) داشتن تقوا است

کارشناس دینی عنوان کرد: اشتباه بعضی از عزاداران این است که از گریه شروع می‌کنند در صورتی که برای استفاده از هدایت خاصه امام باید از تقوا شروع کرد و با گریه ادامه داد.

 شرط بهره‌مند شدن از هدایت خاصه امام حسین(ع) داشتن تقوا است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سید مهدی خضری کارشناس مسائل دینی شب گذشته(چهارشنبه) در هیأت حسین جان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مشترک و از تشابهات قرآن و سیدالشهدا وجود رحمت و هدایت در این دو نور الهی است.
وی در ادامه افزود: زمانی که امام حسین(ع) 4 ساله بودند به محضر پیامبر رسیدند، رسول خدا ایشان را با کنیه اباعبدالله مورد خطاب قرار دادند و اصحاب از این کار تعحب کردند، چراکه در بین اعراب رسم نیست خردسالان را اینگونه خطاب کنند، این عملکرد حضرت رسول نشانه جایگاه والای سیدالشهداست.
این کارشناس دینی با بیان اینکه عزاداری ارامنه و مسیحیان از نوع هدایت عام است، بیان کرد: اما عزاداری سیدالشهدا از نوع هدایت عام نیست، آیا ما وارد هدایت خاص امام حسین شده‌ایم؟ علامه طباطبایی در تفسیر میزان می‌گوید؛ هدایت خاص یعنی اینکه ائمه(ع) دست شما را گرفته و به مقصد می‌رسانند.
وی ادامه داد: شرط بهره مند شدن از هدایت خاص این است که در ابتدا جزو خاندان اهل بیت شویم، در ایام عزاداری امام حسین(ع) باید در اردوگاه امام زمان(عج) وارد شویم.
خضری اضافه کرد: افرادی که وارد هدایت خاص امام حسین(ع) می‌شوند حتی یک قطره اشک یا یک قرائت زیارت عاشورا آنها رو جلو می‌برد و در کسب معرفت یک پله بالاتر می‌روند، باید در مراسم عزاداری مخلصانه حضور پیدا کرد.
وی اذعان کرد: انبیای و ملائکه به امام حسین(ع) محتاج هستند و اگر کسی وارد هدایت خاص امام حسین وارد شود جزو للمتقین می‌شود.

اگر جرو عزاداران عوام باشیم در بهشت فقط سالی یکبار صدای قران امام حسین را خواهیم شنید

این کارشناس دینی بیان کرد: اشتباه بعضی از عزاداران این است که از گریه شروع می‌کنند در صورتی که برای استفاده از هدایت خاصه امام باید از تقوا شروع کرد؛ گریه و ناله برای سیدالشهدا جرقه ورود است نباید در آن متوقف شد، بلکه باید با استفاده از تقوا به روزنه‌های جدید هدایت دست پیدا کرد.
وی با طرح این سوال که علت رشد و توسعه معنوی چند برابری اصحاب سید الشهدا در مدت کوتاه چه بود؟ تصریح کرد: هم اکنون در بهترین شرایط معنوی قرار داریم، در زمان اصحاب کهف آن جوانان فقط با ایمان توانستند به هدایت خاص خود دست پیدا کنند.
خضری عنوان کرد: اگر برخی موارد بی‌ایمانی را در دانشگاه‌ها و جامعه می‌بینیم، نباید بترسیم و اجازه دهیم شیطان دل‌های شما رو خالی نکند؛ بلکه باید تکالیف خود را انجام دهیم و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم.
وی افزود: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر حتی اگر کسی شما را همراهی نکرد به دنبال رفیق در این موارد نباشید، از قلم خود برای امر به معروف استفاده کنید مانند ابوذر که هر روز صبح در مقابل کاخ معاویه می‌رفت و منکرات آنها را گوشزد می‌کرد.
این کارشناس دینی با بیان اینکه در محرم باید تصمیم بگیریم تا جزو یاران امام زمان شویم، اذعان کرد: باید تکلیف خود را با امام حسین(ع) مشخص کنیم تا از هدایت خاصه حضرت بهره مند شویم همراه گریه در عزاداری باید تفکر هم باشد.
وی در پایان گفت: اگر جرو عزاداران عوام باشیم در بهشت فقط سالی یک بار صدای قران امام حسین را خواهیم شنید و تا ابد امام(ع) را نخواهیم دید بنابراین باید تلاش ما این باشد که جزو یاران خاص آن حضرت قرار بگیریم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان