۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز بیش از گذشته برای حفظ ارزش‌های قیام امام حسین(ع) مسئولیت داریم
کد خبر: ۲۱۵۹۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۱ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری در مسجد مسکو:

امروز بیش از گذشته برای حفظ ارزش‌های قیام امام حسین(ع) مسئولیت داریم

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان عنوان کرد: امروز بیش از گذشته برای حفظ ارزش‌های عاشورا مسئولیت داریم و باید از الگوی حضرت امام حسین (ع) و رفتارهای یاران آن امام همام بهره بگیریم.

امروز بیش از گذشته برای حفظ ارزش‌های قیام امام حسین(ع) مسئولیت داریم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ بزرگ ترین مراسم پاسداشت قیام کربلا به کاروانسالاری امام حسین(ع) در حسینیه شیعیان مسکو، در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.
این مسجد وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرکز اسلامی پایتخت روسیه است که مسلمانان از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.
در مراسم عزاداری مسجد خاتم الانبیا(ص) که با حضور شمار زیادی از سوگواران برپا شد، آیت الله علی اسلامی امام جمعه تاکستان و نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره فلسفه قیام حسینی، گفت: ظلم ناپذیری، تاکید بر اجرای عدالت، فرامین الهی و اسلام از مبانی اندیشه ای قیام عاشورا می‌باشد که همچنان پابرجا مانده است.

وی اظهار کرد: هر چه زمان بیشتری از واقعه عاشورا می‌گذرد، پیام قیام حسینی فراگیرتر شده و دیگر به شیعیان و مسلمانان محدود نیست و هر روز بیشتر این پیام گسترش می‌یابد.

اسلامی تاکید کرد: امروز بیش از گذشته برای حفظ ارزش‌های عاشورا مسئولیت داریم و باید از الگوی حضرت امام حسین (ع) و رفتارهای یاران آن امام همام بهره بگیریم.

همچنین در ادامه این مراسم، سینه زنی و نوجه خوانی همراه مداحی برگزار شد.

آیین‌های شبانه گرامیداشت یاد واقعه کربلا و شهادت کاروانیان عاشورایی همچنین در حسینیه شیعیان مسکو تا روز عاشورا و شام غریبان برگزار می‌شود که در آن سخنرانان و مداحان به زبان روسی و ترکی سوگواری می‌کنند.

در این مراسم هر شب بخش‌هایی از سخنان و تاکیدهای حضرت امام حسین (ع) پس از حرکت به سوی کوفه و رسیدن به کربلا تا روز شهادت آن حضرت و یاران با وفایشان بازخوانی می‌شود.

مراسم عاشورایی در مرکز اسلامی مسکو نیز هر شب با حضور شمار زیادی از مسلمانان پس از برپاداشتن نماز جماعت برپا می‌شود.

در این مراسم، علاوه بر سخنرانی، قرائت قرآن و مداحی، مباحث موضوع شناسی شکل گیری عاشورا، نتایج و پیامدهای آن در طول تاریخ مطرح و بررسی می‌شود. 
انتهای پیام/3009

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان