۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین درخواست سلیمان از شخصیت های سیاسی برای تشکیل دولت/توافق میشل عون و سعد الحریری
کد خبر: ۲۱۵۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

درخواست سلیمان از شخصیت های سیاسی برای تشکیل دولت/توافق میشل عون و سعد الحریری

درخواست رئیس جمهوری لبنان از شخصیت های سیاسی این کشور برای تشکیل دولت جدید و توافق رئیس جریان المستقبل و رئیس جریان آزاد ملی درباره دولت جدید از جمله خبرهای لبنان به شمار می رود.

درخواست سلیمان از شخصیت های سیاسی برای تشکیل دولت/توافق میشل عون و سعد الحریری
به گزارش صبح قزوين به نقل از المنار، میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان امروز از تمامی شخصیت های سیاسی لبنان خواست که هوشیار باشند و خطرات مرحله کنونی را درک کنند و در روند تشکیل دولت جدید سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.
وی بر ضرورت ادامه تلاش های امنیتی و اقدامات قضایی در تحت پیگرد قرار دادن گروه های تروریستی تاکید کرد.
از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان از توافق میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان و سعد الحریری رئیس جریان المستقبل درباره تشکیل دولت جدید خبر داد و اعلام کرد که به احتمال بسیار دولت جدید لبنان طی 48 ساعت آتی معرفی شود.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که میشل عون و سعد الحریری از طریق یک میانجی با یکدیگر تماس برقرار کرده و درباره تشکیل دولت جدید لبنان به توافق رسیده اند.
سعد الحریری در جریان این تماس ها قانع شده است که جریان 8 مارس به اندازه کافی برای تشکیل کابینه امتیازهای سیاسی داده است و چرخشی بودن پست های وزارتی امری مفید است.
الاخبار در ادامه نوشت: میشل عون نیز قانع شده است که وزارت انرژی به فراکسیون تغییر و اصلاح و شخصی مسیحی واگذار شود و یک پست از 4 پست کلیدی نیز به جریان آزاد ملی اعطا شود.
به موجب این توافق، وزارت دارایی به شیعیان، وزارت کشور به اهل تسنن، وزارت دفاع به ارتودکس ها و وزارت خارجه احتمالا به جبران باسیل واگذار خواهد شد.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان