۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نرخ منطقی هر کیلو دام زنده چقدر است؟/ دلالان باز عامل گرانی شدند
کد خبر: ۲۱۵۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۰ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

قیمت گوشت در بازار؛

نرخ منطقی هر کیلو دام زنده چقدر است؟/ دلالان باز عامل گرانی شدند

میانگین قیمت دام سبک با افزایش هزار تومانی باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسد در حالی که شاهدنرخ های بالاتری هستیم.

نرخ منطقی هر کیلو دام زنده چقدر است؟/ دلالان باز عامل گرانی شدند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،محمد رضا ملا صالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در توزیع دام زنده نداریم، اظهار داشت: اشکال در سیستم توزیع و سودجویی برخی افراد گرانی را رقم زده است.

وی گفت:  تنها سودجویی دلالان اختلالاتی در بازار ایجاد کرده که این امر به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست.

ملاصالحی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت در ایام پر تقاضا امری عادی تلقی می شود، افزود: با اتمام این ایام و کاهش تقاضا در بازار نرخ گوشت به روال عادی خود باز می گردد.

وی نرخ منطقی هر کیلو دام سبک را  12هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که مراکز عرضه و درب کشتارگاه ها هر کیلو دام سبک حدود 14الی 15هزار تومان فروخته می شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد در خصوص  تاثیر واردات گوشت خارجی  نیز اظهار داشت: تمایل مصرف کنندگان به استفاده از گوشت تازه گوسفندی است و تنها واردات گوشت می تواند بر جو روانی بازار تاثیر گذار باشد .

مشکلی در توزیع گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد

علی رضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه از نظر توزیع گوشت قرمز و مرغ مشکلی در ایام محرم نداریم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام بیش از 20 هزار تن گوشت مرغ برای این ایام در استان ها توزیع کرده و در صورت لزوم هیات های مذهبی با به شرکت پشتیبانی دام مراجعه کنند.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با مشارکت بخش خصوصی بیش از 15 هزار تن گوشت قرمز نیز در اختیار دارد که در صورت نیاز توزیع خواهد کرد.
علی رضا ولی در خصوص نرخ گوشت قرمز و مرغ بیان کرد: نرخ هر کیلو مرغ منجمد  5 هزار و 100 تومان و گوشت قرمز 22 هزار تومان است و تنها در زمان توزیع ستاد تنظیم بازار استان ها ممکن است مبلغی را به عنوان کارمزد توزیع در نظر بگیرند.

 ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون نرخ گوشت تغییر محسوسی را تجربه نکرده است، افزود: در حال حاضر هر کیلو شقه بدون دنبه 35 الی 36 هزار تومان به مغازه دار و 37 الی 38 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی نرخ هر کیلو دام زنده را نیز 14 الی 15 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به واردات گوشت وعرضه آن به بازار و همچنین کاهش خرید دام زنده از سوی قصابی ها شرایط عرضه دام در میادین نسبت به دو هفته گذشته بهبود یافته و بعید است که افزایش قیمتی رخ دهد.

ملکی با بیان اینکه رکود در بازار گوشت حاکم است بیان کرد: با عرضه گوشت منجد از سوی شرکت پشتیبانی، بازار در رکود به سر می برد.

 کاهش تقاضا برای گوساله در بازار

علی رضا عزیزالهی مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در خصوص تغییرات نرخ دام سبک و سنگین اظهار کرد: در چند ماه اخیر نرخ گوساله پروار بندی تغییری نداشته و تنها گوسفند زنده کیلوی هزار و 300 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

وی گفت: تنها به سبب ایام محرم حسینی و اعیاد گذشته تقاضا برای دام سبک افزایش یافته که در نهایت همین امر منجر به بالارفتن نرخ گوسفند شده است.

عزیز الهی با بیان اینکه نرخ دام از درب دامداری تا دست مصرف کننده فاصله معنا داریپیدا می کند، ادامه داد: در حال حاضر نرخ هر کیلو گوسفند زنده درب دامداری 13 هزار تومان و نرخ هر کیلو گوساله 12 هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در خصوص نوسانات اخیر گوشت گوسفندی در بازارعنوان کرد: افزایش تقاضا و کاهش عرضه به سبب تاخیر در کوچ عشایر افزایش قیمت دام سبک و گوشت گوسفندی را به همراه داشته است.

مرغ گران شد

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش 900 تومانی قیمت مرغ از چهارشنبه هفته پیش تاکنون خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 400 تومان و مرغ آماده به طبخ 6 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: توزیع مرغ درب مغازه 6 هزار و 650 و فروش در خرده فروشی های سطح شهر 7 هزار و 200 تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که عرضه مرغ منجد چه تاثیری بر روند قیمت های مرغ گرم در بازار دارد، اظهار کرد: از یک ماه گذشته به دنبال کاهش قیمت، توزیع مرغ منجد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به مغازه های سطح شهر متوقف شده و تنها این مرغ ها در اختیار مساجد و هیئت های مذهبی قرار می گیرد.

یوسف خانی تصریح کرد: احتمال افزایش قیمت مرغ در تاسوعا و عاشورای حسینی وجود ندارد.

قیمت گوشت قرمز و سفید در بازار 


 

کالا

 

 

قیمت بازار (تومان)

 

گوساله زنده

 

 

14000

 

گوسفنده زنده

 

 

14500

 

ران گوسفندی

 

 

43500

 

سردست گوسفند

 

 

33000

 

ران و راسته گوسفند

 

 

38000

 

چرخ کرده مخلوط

 

 

28000

 

شقه گوسفندی

 

 

34500

 

گوشت منجمد

 

 

26000

 

ماهیچه گوسفند

 

 

47000

 

سردست گوساله

 

 

32000

 

ران گوساله

 

 

34000

 

مغز ران گوساله

 

 

37000

 

مرغ

 

 

8200

 

ران مرغ

 

 

7500

 

فیله مرغ

 

 

7500

 

بوقلمون

 

 

12500

 

شتر مرغ

 

 

42000

 

ماهی تیلاپیا

 

 

21000

 

قزل آلا رود خانه ای پلور

 

 

19000







انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان