۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عاشورای امسال، روز همبستگی با یمن است
کد خبر: ۲۱۵۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۰ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سیدحسن نصرالله:

عاشورای امسال، روز همبستگی با یمن است

دبیرکل حزب الله لبنان با "تکان‌دهنده" نامیدن کشتار صنعا و اعلام حمایت از ملت یمن، شعار روز عاشورای حسینی را «همبستگی و ابراز همدردی و حمایت از ملت مظلوم یمن» اعلام کرد.

عاشورای امسال، روز همبستگی با یمن است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت تاسوعای حسینی تصریح کرد: روز دهم محرم برای ابراز همدردی با مردم یمن و حمایت از آنها راهپیمایی خواهیم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حزب الله راهپیمایی ها و دسته جات عزاداری روز دهم محرم امسال را ابراز همدردی و حمایت از مردم مظلوم یمن نامگذاری می کند.
سید حسن نصرالله که شامگاه دوشنبه به مناسبت شب تاسوعای حسینی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: « سخن امشب ما در دو موضوع اما بسیار مختصر است، موضوع اول مربوط به کشتار وحشتناکی است که نظام سعودی در صنعا مرتکب شد، موضوعی که به کشتار صنعا معروف شده است، کشتاری که جهان را تکان داد تا حتی آنانکه عادت داشتند در چنین شرایطی سکوت کنند، این بار دچار عسر و حرج شوند. در هر حال این کشتار در چارچوب جنگ متجاوزانه و وحشیانه ای است که از بیش از یک و سال نیم علیه یمن و مردم آغاز شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این حادثه نیازمند آن است تا همه ما نیز با مردم یمن ابراز همدردی کنیم و در کنار این مردم مظلوم قرار بگیریم به همین منظور، همانگونه که در سال های قبل و به دلیل رخدادهایی مثل تجاوز به غزه،  روز عاشورا را روز همدردی با اهالی و گروههای مقاومت غزه می خواندیم، امسال هم حزب الله، عنوان راهپیمایی ها و دسته جات عزاداری در  روز عاشورای امسال را همدردی، تایید (دفاع مردم یمن) وحمایت از مردم مظلوم یمن می خواند، حمایت از ارتش و کمیته های مقاوم و قهرمان مردمی که در این مدت زمان طولانی در برابر جنگی که می توان به نوعی آن را جنگ جهانی خواند، مقاومت کردند، همچنین این روز همراهی با رهبری این مردم شجاع و قوی خواهد بود.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: من از برادران و خواهرانی که در مناطق مختلف لبنان پیگیر امور هستند، می خواهم به این عنوان اهتمام داشته باشند .
دبیر کل حزب الله افزود: «در مراسم امسال پرچم یمن را همراه با پرچم های عزاداری حمل می کنیم و همانگونه که برای امام حسین (ع) و مقاومت شعار می دهیم برای این مردم مقاوم، مجاهد، مظلوم و بزرگوار نیز شعار خواهیم داد».

 

 

 

انتهای پیام/1404
منبع:العالم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان