۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجتناب از منفی‌نگری مهم‌ترین راهکار رسیدن به خوشبختی است
کد خبر: ۲۱۵۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۸ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل خانواده در رسانه ملی:

اجتناب از منفی‌نگری مهم‌ترین راهکار رسیدن به خوشبختی است

کارشناس مسائل خانواده در رسانه ملی گفت: اولین راهکار برای رسیدن به خوشبختی، اجتناب از منفی‌نگری است بنابراین از همان دوران کودکی به فرزندان خود یاد دهید تا همیشه قسمت پر لیوان را ببینند.

اجتناب از منفی‌نگری مهم‌ترین راهکار رسیدن به خوشبختی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان همایش آموزشی مهارت‌های زندگی با سخنرانی دکتر شهرام اسلامی در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد.
دکتر شهرام اسلامی، روان‌شناس و کارشناس مسائل خانواده در رسانه ملی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه ما انسان‌ها خوشبخت زیستن را بلد نیستیم به همین دلیل آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است بنابراین باید راهکاری برای کاهش آمار طلاق و افزایش احساس شادابی، نشاط و خوشبختی در زندگی بیندیشیم.
وی افزود: در داستان‌ها و حکایات فقط به نکات کلی و اصلی اشاره می‌شود بنابراین نمی‌توان با بیان اینگونه مطالب؛ به فرزندان زندگی کردن را آموخت.
روان‌شناس و کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: والدینی که خوشبخت زیستن را بلد نیستند به طور قطع نمی‌توانند چگونه خوشبخت زندگی کردن را به فرزندان خود آموزش دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: به حدی درگیر تفکرات منفی، مشکلات و بدبختی‌ها شده‌ایم که فرصتی برای لذت بردن از زندگی نداشته‌ایم؛ برای رهایی از این اندیشه‌ها از خود سوالات اشتباه نپرسید که انرژی منفی به انسان القاء می‌کند.
اسلامی تاکید کرد: اولین راهکار برای رسیدن به خوشبختی، اصلاح سوالات و اجتناب از منفی نگری است که این امر مهم را باید از همان دوران کودکی به فرزندان خود یاد دهید تا همیشه قسمت پر لیوان را ببینند.
وی ادامه داد: زندگی بردن و باختن نیست زیرا همه اعضای خانواده با هم یک تیم هستند که اگر هر کدام به شکست و ناکامی برسند در واقع همه خانواده متحمل شکست شده‌اند.
این مشاور خانواده با اشاره به اهمیت نوع رفتار والدین در شکل‌گیری شخصیت کودکان بیان کرد: والدین آگاه باشند که خرید اسباب‌بازی و یا چیزهایی که کودکان دوست دارند به تنهایی دارای ارزش نیست بلکه زمان، ارزشمندترین چیزی است که والدین باید صرف فرزندان خود ‌کنند زیرا خاطراتی زیبا را در ذهن کودکان ترسیم می‌کند.
وی تصریح کرد: باید به فرزندان خود ارزش زمان را بیاموزید تا از فرصت‌های زندگی به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند.
اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه فرزندسالاری در خانواده‌ها حاکم است به عبارتی والدین، پسران خود را مردسالار و دخترانشان را زن سالار پرورش می‌دهند که در آینده قرار است همین مردسالاران با زن سالاران در کنار هم تشکیل زندگی دهند که بدون شک حضور دو سالار در یک زندگی یعنی شروع مشکلات و سرآغازی برای طلاق که متاسفانه شاهد افزایش آن در جامعه کنونی هستیم.
وی تصریح کرد: زندگی در واقع همین ساده‌ترین کارهایی است که انجام می‌دهیم و باید یاد بگیریم تا با بزرگ کردن این اتفاقات ساده، بیشترین لذت را از زندگی ببریم و احساس خوشبختی کنیم.
این کارشناس خانواده بیان کرد: عشق ورزیدن را به فرزندان خود آموزش دهید تا آنها نیز در بزرگسالی به والدین خود احترام بگذارند و خانواده‌ خوشبختی را تشکیل دهند.
وی در پایان گفت: زندگی مجموعه‌ای از خاطرات تلخ و شیرین است اما هرگاه صحبت از زندگی به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن فرد، خاطرات شیرین را جستجو می‌کند بنابراین تلاش کنید تا می‌توانید خاطرات خوش بسازید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان