۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مساجد به فرهنگسرا و سراي فرهنگي مسجد-محله تبديل مي‌شوند
کد خبر: ۲۱۵۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي قزوين:

مساجد به فرهنگسرا و سراي فرهنگي مسجد-محله تبديل مي‌شوند

کميسيون فرهنگي_ورزشي شهرداري قزوين موضوع تبديل مساجد به فرهنگسرا و سراي فرهنگي مسجد_محله را در دستور کار خود قرار داده است.

مساجد به فرهنگسرا و سراي فرهنگي مسجد-محله تبديل مي‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فاطمه اشدري در جلسه کمسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين که در تالار مردم شوراي شهر قزوين برگزار شد، بيان کرد: کميسيون فرهنگي_ورزشي شهرداري قزوين موضوع تبديل مساجد به فرهنگسرا و سراي فرهنگي مسجد_محله را در دستور کار خود قرار داده است و در اين راستا درصدديم در قدم اول (تاپايان سال جاري) تعداد اين فضاها را به چهار مورد برسانيم.  

وي خاطرنشان کرد: براين اساس بودجه سراي محله و فرهنگسرا براي ايجاد و رونق سراي فرهنگي مسجد_محله مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اشدري يادآورشد: طبق تفاهم نامه‌اي که براساس سياستها و چارچوبهاي اعلامي از سوي کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر منعقد خواهد شد، تفاهم نامه اي بين مجموعه مديريت شهري و کانون مساجد منعقد مي شود تا اين مهم در قالب کميته اي با درنظر گرفتن بودجه مشخص عملياتي شود.

اين عضو شورا ادامه داد: مساجد فعاليت هايشان مذهبي، فرهنگي و اجتماعي است و بنا داريم تمامي مساجد پايگاه فرهنگي و مذهبي شهرداري شود و در واقع مي خواهيم به شهرداري بگوييم به جاي اينکه به دنبال زمين بوده تا فرهنگسرا احداث کند از ظرفيت مساجد در محلات استفاده کند.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد: کمسيون فرهنگي و شوراي شهر علاقمند است از اين جايگاه فرهنگي که با وجود خود مردم شکل گرفته به عنوان پايگاه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي استفاده کند و ديگر فرهنگسرا احداث نکرده و اين مساجد سراي فرهنگي محلات ما باشند.

وي با اشاره به تهيه ليستي از مساجدي که مقرر است به آنها مساعدت شود، عنوان کرد: براي تهيه اين ليست زحمات بسياري کشيده شده است و کمک سخت افزاري و نرم افزاري به مساجد در دستور کار است و در اين بين کانون ها در اولويت قرار دارند.

اشدري اعلام کرد: لازم است کانون هاي پيشکسوت و توانايي که در قزوين داريم ليست آن به ما ارائه شود تا اينها در زماني که درصدد کمک به مساجد هستيم مدنظر ما قرار گيرند.

وي تأکيد کرد: بايد از ظرفيت مساجد استفاده شود، نبايد استفاده از مسجد فقط در مراسم هاي عزاداري باشد بلکه همه مراسم هايي که به هويت ايراني و اسلامي ما برمي گردد، در کانون ها ساماندهي کنيم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان