۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری از ماموریت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه
کد خبر: ۲۱۵۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

در دیدار معاون وزیر خارجه با استاندار قزوین مطرح شد

توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری از ماموریت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه

در دیدار معاون وزیر خارجه با استاندار قزوین مطرح شد که باید در تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز دفتر این نمایندگی اقدامات لازم انجام شود تا شاهد تصویب این نمایندگی در هیات وزیران و تخصیص ردیف بودجه برای آن در آینده نزدیک باشیم.

توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری از ماموریت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حسن قشقاوی، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار قزوین، اظهار کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قزوین که با پیگیری و همت علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و تنی چند از مسئولان استانی تاسیس و افتتاح شد به لحاظ مکان تاریخی آن و میزان فعالیت‌های انجام شده، نمایندگی بسیار خوبی در سطح کشور است.
وی ادامه داد: موزه هدایای آقای صالحی در این دفتر و ساختمان تاریخی آن به جاذبه‌های گردشگری استان افزوده و زحمت شهرداری قزوین بابت تعهد هزینه‌های جاری این ساختمان و تهیه نیروی حفاظتی برای آن جای تقدیر و تشکر دارد.
قشقاوی با بیان اینکه در همدان، زنجان و حتی استان‌های مرزی کشور دفتر نمایندگی نداریم، ادامه داد: از 28 دفتر نمایندگی فعال سراسر کشور، 17 نمایندگی به تصویب هیات وزیران رسیده اما هنوز دفتر نمایندگی قزوین توسط هیات وزیران به تصویب نرسیده است.
وی اضافه کرد: در صورت تصویب هیات وزیران، بار مالی اداره این دفتر نمایندگی از دوش استان برداشته و با تخصیص ردیف بودجه به صورت مستقل، زیر نظر وزارت امور خارجه اداره خواهد شد.
معاونت کنسولی امور مجلس و ایرانیان، قزوین را استانی صنعتی و کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه این استان در خصوص صادرات غیرنفتی، اخذ تکنولوژی و فناوری کارخانه‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی دارای بسترهای لازم بوده، باید در رابطه با دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز فعال تر عمل کند.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قزوین در کشور نمونه است

این مسئول وزارت امور خارجه، یادآور شد: با توجه به حضور 15 تا 20 هزار گردشگر خارجی در کشور، می‌توان با رفع برخی کمبودها در زمینه‌های هتلینگ در استان و فعالیت بیشتر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، گردشگران بیشتری را به پایتخت خوشنویسی ایران جذب کرد.
وی با بیان اینکه ثبت نام قزوین در اسناد 2 هزار ساله به نام کاسپیس و کاسپین نشان از قدمت تاریخی و تمدن کهن این دیار دارد، افزود: زمینه‌های بسیار زیادی برای فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان وجود داشته و تاکنون این نمایندگی هفت هزار مدرک تجاری و دانشجوئی را تائید کرده که این کار بزرگ و مهمی بوده است.
به گفته قشقاوی، این نمایندگی با راه اندازی فرودگاه قزوین در خصوص صدور ویزای الکترونیک اقدام خواهد کرد که این مهم در زمینه جذب گردشگر و توسعه منطقه می‌تواند اقدام بسیار ارزشمندی تلقی شود.
قشقاوی یادآور شد: این دفتر به دلیل واقع شدن در قلب شهر قزوین، بهره مندی از ساختمانی تاریخی و نیروی حفاظتی مجرب به عنوان بهترین دفتر در میان تمامی نمایندگی‌های کشور شناخته شده و از این رو باید ضمن تامین امکان‌های اولیه آن، در راستای حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.
وی، روابط دو جانبه را مانند یک جاده دو طرفه دانست و ادامه داد: کار با سفارتخانه‌های مقیم داخل بسیار ضعیف بوده که باید زمینه لازم برای دیدار سفیران با استانداران و آشنایی با جاذبه‌ها و زمینه‌های سرمایه گذاری استان‌ها فراهم شود.
وی یادآور شد: همچنین دفتر نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند با افزایش تعامل از هیات‌های پارلمانی دعوت به عمل آورده تا به همراه خانواده‌های خود از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه بازدید و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه روابط با کشورهای عراق، ترکیه و حتی اروپای شرقی اقدام نماید.

ظرفیت و توانمندی زیادی در زمینه‌های گردشگری و صنعتی در این استان وجود دارد

فریدون همتی استاندار قزوین در این دیدار بیان داشت: تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز دفتر این نمایندگی اقدام لازم به عمل خواهد آمد تا شاهد تصویب این نمایندگی در هیات وزیران و تخصیص ردیف بودجه برای آن در آینده نزدیک باشیم
استاندار ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم قزوین در مراسم استقبال از رئیس جمهوری، گفت: ظرفیت و توانمندی زیادی در زمینه‌های گردشگری و صنعتی در این استان وجود داشته و دفتر نمایندگی وزارت خارجه در توسعه و گسترش این بخش و استفاده بهینه از آن می تواند موثر باشد.
فریدون همتی با اشاره به وجود فرودگاه خدمات ویژه قزوین، اضافه کرد: بدون شک با توسعه و گسترش باند این فرودگاه، در آینده به خدمات نمایندگی وزارت امور خارجه نیاز بیشتری احساس خواهد شد.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت و کمبود منابع و اعتبار به طور حتم در خصوص تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز دفتر این نمایندگی اقدام لازم به عمل خواهد آمد تا شاهد تصویب این نمایندگی در هیات وزیران و تخصیص ردیف بودجه برای آن در آینده نزدیک باشیم. 

انتهای پیام/3008

منبع: سایت استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان