۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سفیر عراق در ایران; زیارت اربعین ارتباط ایران و عراق را قوی‌تر می‌کند
کد خبر: ۲۱۵۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران؛

سفیر عراق در ایران; زیارت اربعین ارتباط ایران و عراق را قوی‌تر می‌کند

سفیر عراق در ایران گفت: امکانات و موقعیت استراتژیک دو کشور ایران و عراق امکان پیشرفت را برای هر دو کشور مهیا می کند.

سفیر عراق در ایران; زیارت اربعین ارتباط ایران و عراق را قوی‌تر می‌کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،راجح صابر الموسوی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران و پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران افزود: ایران از طرف دشمنان مورد تهدید قرار گرفت و پیروز شد و دولت عظیمی از این انقلاب سربرآورد.

وی قدرت و عظمت ایران را ناشی از ظرفیت ها و امکانات بالا و پیشرفته ملت بزرگ آن دانست و افزود: ایران کشوری عظیم و ملتی عظیم است و از چنین ملت بزرگی دستاوردهایی کمتر از این انتظار نمی رود.

صابر الموسوی  افزود: پیشرفت ها و جایگاه امروز ایران مایه افتخار است چراکه این کشور در بسیاری از زمینه های علمی و صنعتی با اروپا رقابت می‌کند و باعث افتخار است که این پیشرفت ها به عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و ظرفیت های ایران باید به مردم و دولت عراق منتقل شود افزود: ملت و دولت عراق باید به خوبی با این ظرفیت ها آشنا شوند و با همین هدف در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اراک در راستای تشکیل شورای مشترک اقتصادی ایران و عراق به توافق رسیدیم.

صابر الموسوی  با بیان اینکه پیشرفت های ایران در حوزه آلومینیوم و صنعت ساختمان که در نمایشگاه حاضر مشاهده کردم بسیار جالب توجه بود گفت: تاکید می کنم حتما یک نمایشگاه دائمی بزرگ از سوی استان مرکزی در عراق ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ترجیح می دهم این نمایشگاه در شهر بصره تشکیل شود چراکه با ایران مرز مشترک دارد و یکی از شهرهای بزرگ اقتصادی عراق است.

صابر الموسوی  ضمن ابراز علاقه مندی در راستای انجام بازدیدهایی بین تولیدکنندگان عراق و ایران گفت: هر ساله حجم صادرات ایران به عراق افزایش پیدا می‌کند، اما در این حوزه هنوز به مرحله مورد انتظار نرسیده ایم . باید در این زمینه همفکری کرده و راهکارهایی را در پیش گرفته و ایده های جدیدی را در پیش بگیریم، این یک مسئولیت تاریخی است.

وی با بیان اینکه امکانات و موقعیت استراتژیک دو کشور ایران و عراق امکان پیشرفت را برای هر دو کشور مهیا می کند افزود: ملل ایران و عراق مللی باهوش هستند و دشمن به همین دلیل مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند.

صابرالموسوی  بازدید از نمایشگاه یاد شده را در راستای آشنایی هرچه بیشتر با پتانسیل های استان مرکزی موثر عنوان کرد و با بیان اینکه این ظرفیت ها را به فعالان اقتصادی عراق منتقل می کنیم اظهار کرد: تولیدکنندگان عراقی را به سفر  به استان مرکزی تشویق خواهیم کرد. استان مرکزی از استان های مهم اقتصادی و صنعتی ایران است و سعی می کنیم یک سری هینت ها را به این استان اعزام کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان ایران سعی می کنند در عراق علیه محصولات ایران تبلیغ کنند در این شرایط تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان عراقی باید به ایران سفر کرده و این ظرفیت ها را مشاهده کنند.

صابرالموسوی  تاکید کرد: دشمنان تلاش کردند با راه انداختن جنگ روابط میان دو کشور را تضعیف کنند ولی نتوانستند و  زیارت اربعین ارتباط ایران و عراق را قوی تر می‌کند و شما شاهد بودید که در اربعین ملت عراق آغوش خود را برای ملت ایران باز کردند.

در پایان این جلسه تمبر شخصی سفیر عراق به عوان هدیه از سوی شرکت پست ایران به وی اهدا شد.


انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان