۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: ۲۱۵۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر توانمند‌سازی خانواده بهزیستی کشور:

۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل دفتر توانمند‌سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: هم‌اکنون ۱۸۰ هزار خانواده نیازمند زن‌ سرپرست، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که با مجموع تعداد اعضای خانواده آنها به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسند.

۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند
فریبا بریمانی، مدیرکل دفتر توانمند‌سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بیش از ۲ و نیم میلیون زن سرپرست خانواده در کشور وجود دارد که البته بسیاری از زنان سرپرست خانوار شاغل هستند و یا از نظر اقتصادی نیازی به حمایت بهزیستی ندارند.
وی با بیان اینکه 180 هزار زن‌سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: این افراد به دلایل مختلف به عنوان سرپرست و تامین کننده معیشت و حمایت‌گر خانواده معرفی می‌شوند.
مدیرکل دفتر توانمند‌سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: زنانی که همسرشان فوت کرده و یا به دلیل از کار افتادگی و بیماری قادر به تامین معاش خانواده خود نیستند و همچنین زنانیکه طلاق گرفته‌اند و یا هرگز ازدواج نکرده‌اند و سرپرستی خانواده بر عهده آنهاست، مشمول شرایط زنان سرپرست خانواده هستند.
وی ادامه داد: اگر فردی در تامین معیشت خانواده مشکل داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به ادارات بهزیستی که در همه استان‌ها و شهرستان‌ها فعال هستند و با راهنمایی به نزدیک‌ترین مرکز بهزیستی محل سکونتشان از حمایت‌های این سازمان برخوردار شود.
بریمانی با اشاره به اقدامات حمایتی بهزیستی از این زنان تصریح کرد: پس از مراجعه این افراد به مراکز بهزیستی بررسی‌های لازم در مورد وضعیت زندگی آنها و اینکه آیا مشمول حمایت‌های بهزیستی هستند، انجام می‌شود و در ادامه مددکاران بهزیستی با مشارکت اعضای خانواده شخص و با آگاهی نسبت به نقاط قوت و یا علایق و استعداد آنها اقدامات لازم را در راستای حمایت از آنها انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: هدف اصلی سازمان بهزیستی بازگشت این افراد به زندگی عادی بر مبنای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده است که از مسیر مختلفی همچون دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای مربوط به وام و ایجاد اشتغال خانگی، گروه همیار زنان سرپرست خانوار و گروه خودیار انجام می‌شود تا فرد به تدریج به آمادگی جسمی و روانی و اجتماعی و در نهایت در زمینه اقتصادی به خودکفایی برسد.
مدیرکل دفتر توانمند‌سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت تحصیل تصریح کرد: سازمان بهزیستی سیاست‌های تشویقی و حمایتی را از زنان سرپرست خانوار و به ویژه فرزندان آنها دارد که در این راستا بهزیستی شهریه دانشجویان تحت پوشش را پرداخت می‌کند تا بتوانند زندگی خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.
بریمانی عنوان کرد: هم‌اکنون 180 هزار خانواده نیازمند زن‌ سرپرست، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که این افراد مسئولیت 85 هزار دانش‌آموز و 17 هزار دانشجو را برعهده دارند و در مجموع تعداد اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی به 500 هزار نفر می‌رسند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان