۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راز ماندگاری عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است/ ترک امربه‌معروف باعث ایجاد شکاف در جامعه می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی:

راز ماندگاری عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است/ ترک امربه‌معروف باعث ایجاد شکاف در جامعه می‌شود

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: راز ماندگاری عاشورا همین است که فردی برخلاف محاسبات جنگی در مقابل ظلم می‌ایستد و در آخر خود را بی‌توجه به نتیجه پیروز می‌داند.

راز ماندگاری عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است/ ترک امربه‌معروف باعث ایجاد شکاف در جامعه می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، مجتبی بختیاری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله‌ الحسین(ع) اظهار داشت: هدف اصلی امام حسین علیه‌السلام احیای تفکر حکومت اسلامی علی (ع)در مقابل تفکر حکومت معاویه بود.

وی افزود: مهمترین پیام عاشورا برای ما «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» است که نشان می‌دهد در هیچ شرایطی نباید زیر سلطه و ظلم رفت.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ضمن تاکید بر اینکه عاشورا درس زندگی و ایثار است، بیان کرد:جوانان باید تلاش کنند “ما رأیت الا جمیلاً” های حضرت زینب (س) را که در عاشورا دید زنده نگه دارند.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: زنده نگه داشتن عاشورا به مشکی پوشیدن و ده روز عزا دار بودن نیست. زنده نگه داشتن عاشورا زنده نگهداشتن تفکر و شعور حسینی در کنار شور حسینی می‌باشد.

وی فلسفه وقوع عاشورا را ایستان تمام قد در مقابل ظلم عنوان کرد و گفت: راز ماندگاری عاشورا همین است که فردی برخلاف محاسبات جنگی در مقابل ظلم می ایستد و در آخر خود را بی توجه به نتیجه پیروز می‌داند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان اینکه ترک امر به معروف ایجاد کننده شکاف بین افراد می‌شود، ابراز کرد: ترک امر به معروف باعث ایجاد شکاف بین افراد می‌شود و این شکاف در انتها چندین جریان می‌باشند که در عصر عاشورا حضور داشتند، دسته اول ظالم‌هایی همچون یزید و عبدالله هستند که نبود امر به معروف باعث پافشاری این جریان به ظلم خود شد.
وی ادامه داد: جریان دوم که همچون عمر سعدها تا عصر عاشورا در سردرگمی حق و باطل گیر کردند و در انتها اسیر دنیا پرستی شدند؛ این جریان هم همچون جریان اول اگر از ابتدا امر به معروف می‌شدند قطعا واقعه عاشورا رقم نمی‌خورد.

وی تشریح کرد: عاشورا در کنار درس‌های فردی همچون ایثار به ما می‌دهد و درس‌های اجتماعی همچون جریان شناسی و عزت نفس عمومی را به جهانیان یاد می‌دهد و همین عزت نفس جمعی باعث می‌شود که انقلابی بزرگ در هند توسط گاندی انجام بشود و هند از زیر استعمار چند ده ساله انگلیس نجات پیدا کند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا درسی شد که نتیجه آن به معنای زیباتری در ایرانیان نمود پیدا کرد و باعث پیدایش انقلاب اسلامی در ایران شد و به حمدالله روز عاشورا درسی برای تمام آزادی خواهان جهان شود.
انتهای پیام/3009
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان