۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حفظ حرمت روز عاشورا از وظایف جدی همه شیعیان/ ترویج قمه‌زنی برای دوری از وحدت و به انزواکشاندن جهان اسلام صورت می‌گیرد
کد خبر: ۲۱۵۸۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۶ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه قزوین تاکید کرد

حفظ حرمت روز عاشورا از وظایف جدی همه شیعیان/ ترویج قمه‌زنی برای دوری از وحدت و به انزواکشاندن جهان اسلام صورت می‌گیرد

امام‌جمعه قزوین گفت: امروز شاهدیم برخی از رفتارهای سخیف و دور از شأن مراسمات عزاداری امام حسین (ع)، نظیر قمه‌زنی برای دوری از وحدت و به انزوا کشاندن جهان اسلام و شیعیان انجام می‌شود.

حفظ حرمت روز عاشورا از وظایف جدی همه شیعیان/ ترویج قمه‌زنی برای دوری از وحدت و به انزواکشاندن جهان اسلام صورت می‌گیرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع)، اظهار کرد: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته؛ به این معناست که محرم و صفر تا قیامت از تهدیداتی که متوجه اسلام است جلوگیری کرده و مردم را در مسیر درست قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: هر سال مراسمات ایام سوگواری امام حسین (ع) با شکوه، گسترده‌تر و مؤدبانه‌تر برگزار می‌شود و وقتی اقدامات انجام شده در این ایام را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، در می‌یابیم که هر سال گامی به جلو برداشته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: زمانی در محل‌های محدودی مراسمات سوگواری برپا می‌شد؛ اما امروز شاهدیم که در کشورهای دیگر، شهرها و مناطق گسترده‌تری عاشقان اهل‌بیت (ع) و اباعبدالله مراسمات سوگواری برپا می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه تنها شیعیان در جرگه عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) قرار ندارند، گفت: در میان همه فرق اسلامی و حتی مسیحیان، علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) بسیار زیاد هستند.

وی افزود: امروز شاهدیم که به واسطه فعالیت رسانه‌ها، زبان مشترکی در عالم ایجاد شده و هر روز مردم سایر کشورهای جهان پی به حقانیت اسلام و قرآن می‌برند و مسیحیانی که حقیقتاً پیرو این مکتب هستند، عشق و ارادت در مقابل خاندان امامت و رسالت نشان می‌دهند.

عابدینی یادآور شد: وقتی با فرق اسلامی در خصوص اهل‌بیت (ع) سخن می‌گوییم، احساس خشوع در مقابل آن‌ها می‌کنند و این مهم گویای این مطلب مهم است که ائمه اطهار (ع) عامل وحدت بین فرقه‌های اسلامی و پیروان انبیاء (ع) هستند و باید از این فرصت به نحو مطلوبی بهره ببریم.

خطیب جمعه قزوین افزود: در مقابل شاهدیم که استکبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا این فرصت را به تهدید بدل کرده و از آن برای رسیدن به منافعشان بهره ببرند و تاکنون نیز از این نقشه سودهای فراوانی برده‌اند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا بیداری اسلامی که با رهنمودهای رهبری می‌رود به وحدتی در جهان اسلام تبدیل شود را به انحراف کشیده و به همین خاطر با جمهوری اسلامی ایران بیشترین دشمنی را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از دشمنی‌های استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران، خلع سلاح نظام است که گاهی از زبان دوست نماها شنیده می‌شود و باید مراقب این خطرها و دشمنی‌ها باشیم.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امروز شاهدیم برخی از رفتارهای سخیف و دور از شأن مراسمات عزاداری امام حسین (ع)، نظیر قمه‌زنی برای دوری از وحدت و به انزوا کشاندن جهان اسلام و شیعیان انجام می‌شود. استکبار می‌خواهد با ترویج این رفتارها به مطامع و خواسته‌های شیطانی خودش دست پیدا کند. 

وی اظهار کرد: با همه تلاش‌هایی که استکبار برای خاموش کردن چراغ محبت اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) انجام داده‌اند، اما شاهدیم که نتوانسته‌اند این چراغ را خاموش کنند اما همچنان تلاش می‌کنند تا با تحریف، مردم از استفاده از چراغ هدایت اباعبدالله دور بمانند.

عابدینی تصریح کرد: یهودیان تنها تورات را تحریف نکردند، بلکه آن‌ها دست به تحریف انجیل هم زدند و امروز هم می‌خواهند قرآن و انبیاء و ائمه اطهار را طور دیگری معرفی کنند و ما وظیفه داریم تا شعائر الهی را با عظمت نگهداریم که این ایام فرصت بسیار خوبی برای تحقق این هدف است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: استکبار یکی از حقایق قرآن را که ولایت است را تحریف کردند و در حالی‌که خداوند ولایت را حاکمیت، خلافت، دلسوزی، نصرت و محبت و دوستی معرفی کرده، اما آن‌ها تنها معنای محبت و دوستی را معرفی کردند تا قرآن را خانه‌نشین و ولایت و اسلام را به انزوا بکشانند.

وی اضافه کرد: یهودیان انجیل مسیحیان را در کلیسا زندانی کردند و به آن‌ها اجازه استفاده از آن را تنها در روزهای یکشنبه دادند؛ آن‌ها می‌خواهند همان بلا را نیز بر سر اسلام بیاورند؛ یعنی ما مسجد داشته باشیم اما حکومت نداشته باشیم و در اجرای حرف خدا و در دفاع از مظلومان خانه‌نشین باشیم و کاری انجام ندهیم.

وی به برپایی مراسمات روز عاشورا اشاره و تأکید کرد: امسال باید تلاش کنیم تا در روز تاسوعا همه با وحدت و یکپارچگی بیشتر و با حضور همه هیئت‌های مذهبی در خیابان شهدا(سپه) برنامه‌ای باشکوه داشته باشیم و عظمت و شکوه این روز را بیش از گذشته به نمایش بگذاریم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: حفظ حرمت روز عاشورا یکی از وظایف جدی همه شیعیان و پیروان اباعبدالله‌الحسین (ع) است و نباید برخی از اقداماتی که به عظمت و زیبایی عاشورا و تاسوعا آسیب می‌رساند انجام شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: باید نماز روز عاشورا بیش از گذشته مورد اهمیت قرار بگیرد، چرا که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا و در زیر بار تیرهای دشمن نماز ظهر را اقامه کردند و تلاش همه باید برپایی نماز جدی و باشکوه در ظهر عاشورا باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان