۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۳۶ مددجو طی سال گذشته از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند شدند
کد خبر: ۲۱۵۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۳۳۶ مددجو طی سال گذشته از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بانک‌های عامل در سال گذشته با پرداخت ۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال از ۳۳۶ طرح خود اشتغالی مددجویان سازمان بهزیستی حمایت کرده‌اند.

۳۳۶ مددجو طی سال گذشته از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تسهیل و تسریع در پرداخت وام‌های خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی در استان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی در راستای توانمندسازی و خروج حداقل 10 درصد جامعه هدف سازمان از چرخه حمایت‌های مستمر در سال، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های عامل استان در جهت ایجاد اشتغال پایدار مددجویان با تسهیل و تسریع در پرداخت وام‌های خوداشتغالی نموده است.
مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: سال گذشته 447 طرح خوداشتغالی مددجویان بهزیستی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است که از این تعداد 336 طرح پذیرفته و تسهیلات مورد نیاز اعطا شده است.
وارثی عنوان کرد: بانک‌های عامل در سال گذشته با پرداخت 4 میلیارد و 340 میلیون ریال از 336 طرح خود اشتغالی مددجویان سازمان بهزیستی حمایت کرده است.
وی از رشد 83 درصدی پرداخت وام خوداشتغالی بانک ملی به مددجویان این سازمان ابراز خرسندی نمود و اظهار کرد: امیدواریم بانک‌ها با در نظر گرفتن شرایط خاص جامعه هدف این سازمان، نگاه ویژه‌ای به مددجویان بهزیستی داشته باشند.
وارثی با تأکید بر آماده سازی شغلی برای مددجویان بهزیستی اذعان کرد: با بررسی‌های بعمل آمده، یکی از دلایل عدم موفقیت جامعه هدف در ایجاد کسب و کار، کاریابی و حفظ و پایداری آن مربوط به آماده سازی شغلی است.
وی افزود: در این راستا سازمان تلاش می‌نماید تا برای افراد جامعه هدف، مسیر آمادگی شغلی ترسیم و افراد مذکور را پس از ورود به عرصه خدمات بهزیستی در مسیر مربوطه راهنمایی و هدایت نموده تا پس از طی آن برای رسیدن به استقلال اقتصادی به حوزه‌های مرتبط برای ایجاد شغل معرفی شوند.
وی درباره اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان این سازمان اظهار کرد: این وام‌ها از محل بند ج تبصره 26 قانون بودجه سال 95 به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطا می‌شود.
وارثی در ادامه گفت: این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه‌های معلول جسمی و بهبود یافتگان تعلق می‌گیرد که شامل تسهیلات کارفرمایی، خویش فرمایی و مشاغل خانگی است.
مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: افراد پیش از درخواست وام باید آماده سازی شغلی داشته باشند و حتما در دوره‌های آموزش كسب و كار سازمان فنی و حرفه‌ای شركت كرده باشند.
وارثی در پایان بیان کرد: افراد متقاضی پس از تشكیل پرونده به بانك عامل معرفی شده و مبلغ وام را دریافت می‌كنند که سقف وام خوداشتغالی 15 میلیون تومان و بازپرداخت آن 5 ساله و با كارمزد 4 درصد محاسبه می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان