۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند
کد خبر: ۲۱۵۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور روستایی استان:

تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان قزوین گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق و ۲۱۴ روستای زیر ۲۰ خانوار از نعمت برق برخودار هستند.

تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، کریم حبیبی‌ انبوهی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امسال به عنوان سومین سال  15 مهرماه به عنوان روز ملی روستا نامگذاری شده که بر این اساس برنامه‌های مختلف در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: به این مناسبت امروز در سطح استان برنامه‌ای در روستای آشتجین تاکستان و بخش مرکزی بوئین زهرا با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان عنوان کرد: استان قزوین دارای 842 روستا است که بر اساس سرشماری سال 90، 332 هزار نفر جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده است از این تعداد 530 روستای بالای 20 خانوار دارای دهیاری است.

حبیبی انبوهی با اشاره به سابقه تاسیس دهیاری‌ها بیان کرد: تاسیس دهیاری‌ها در سال 87 به تصویب رسید و از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد و همچنین از آغاز تاسیس دهیاری‌ها 2 هزار و 166 میلیارد ریال به دهیاری‌های استان قزوین بودجه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با اعتبار تخصیص داده شده به دهیاری‌ها بیش از 4 هزار پروژه در روستاهای استان به اجرا درآمده است، ابراز کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون متر مربع آسفالت در داخل روستاهای استان انجام شد و در هفته دولت سال جاری بیش از 57 میلیارد تومان پروژه توسط دهیاری‌های استان به اجرا درآمده است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبار دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده تامین می‌شود، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در استان قزوین  شاخص‌های توسعه روستایی در 80 مورد تدوین شده است و تا پایان دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان با اشاره به گازرسانی روستایی اعلام کرد: 100 میلیارد تومان برای گاز روستاهای استان هزینه و تامین اعتبار شده است، از 607 روستای بالای 20 خانوار، 332 روستا دارای  نعمت گاز بوده و 146 روستا در مرحله گازرسانی قرار دارند که تا پایان فعالیت دولت یازدهم، 79درصد روستاهای استان قزوین از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در سفر هیات دولت به استان قزوین ، 85 میلیارد تومان برای 340کیلومتر راه روستایی و 170 میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای استان پیشنهاد شده است.

حبیبی انبوهی  با اشاره به آب روستایی توضیح داد: در بخش آب روستایی 50 میلیارد تومان هزینه برای روستاهای استان هزینه  شده که 82.7 درصد روستاهای این استان آب شرب روستایی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به برق روستایی افزود: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق و 214 روستای زیر 20 خانوار از نعمت برق برخودار هستند.

وی در پایان با بیان اینکه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار توسط بنیاد مسکن تهیه شده است، خاطرنشان کرد: اتمام تمامکی روستاها به طور همزمان مقدور نیست اما به فراخور اعتبار طرح هادی روستاها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان