۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاهش ۲۶ درصدی جرائم در استان/ "نزاع و درگیری" بیشترین آمار را در پرونده‌های قضایی دارد
کد خبر: ۲۱۵۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی قزوین اعلام کرد:

کاهش ۲۶ درصدی جرائم در استان/ "نزاع و درگیری" بیشترین آمار را در پرونده‌های قضایی دارد

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش جرایم را در استان داشتیم و تا به امروز این موضوع به ۲۶ درصد کاهش یافته است و همه دستگاه‌ها باید در زمینه امنیت همگانی تلاش کنند.

کاهش ۲۶ درصدی جرائم در استان/ "نزاع و درگیری" بیشترین آمار را در پرونده‌های قضایی دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین اظهار کرد: فلسفه اصلی ما ارائه کارنامه از عملکرد و اقدامات مجموعه نیروی انتظامی به مردم است و در این راستا نقش دولت و دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین و استقرار امنیت و نقش مردم قزوین در تولید امنیت را تبیین خواهیم کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ایجاد امنیت اذعان کرد: امنیت رکن اساسی پیشرفت هر کشور و نیروی انتظامی رکن تامین کننده این امنیت است.
این مسئول درباره وظایف مجموعه نیروی انتظامی بیان کرد: وظایف ما امنیت بخشی به جامعه، کشف جرایم و دستگیری، امن سازی فضای عمومی، انتظام بخشی به امور و جلوگیری از تهدیدات و انضباط بخشی به بحث ترافیکی است.
فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: فعالیت و تعاملات ما در سه حوزه خلاصه می‌شود، حوزه تخصصی مانند گشت و پیشگیری، بحث مبارزه با قاچاق و آگاهی و اولویت بندی برای مبارزه موادمخدر است.
وی در ادامه افزود: وظیفه مشترک ما بیشتر نقطه تلاقی و اشتراک آن با مجموعه دستگاه قضایی است، هر دو مجموعه همانند 2 بال کبوتر باید هماهنگ و همدل باشند تا با موفقیت فعالیتی را انجام دهند، دستگاه قضایی و مجموعه نیروی انتظامی از اجزای یک پیکر هستند.

کشف 85 درصدی انواع سرقت‎ها در قزوین

محمودی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت در سطح جامعه گفت: فعالیت نیروی انتظامی در شش ماه اول سال عبارت است از کشف 85 درصد از انواع سرقت‎ها، 2/ 23 درصد افزایش تشکیل پرونده و 54 هزار و 31 مورد از این پرونده‌ها مدر خصوصجرم بود.
وی ادامه داد: 23 هزار و 624 مورد اجرای احکام قضایی و 32هزار و 65 مورد اجرای دستورات مقام قضایی در شش ماه ابتدایی سال انجام شد که با رتبه بندی این جرائم اول در استان قزوین بعد در البرز و سپس تاکستان بوده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بیشترین جرائم موجود در سطح استان خاطرنشان کرد: بیشترین جرائم موجود در استان نزاع و درگیری، مفاسد اجتماعی و جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص و سرقت و اختلافات خانوادگی و جرائم راهور است. 
وی اذعان کرد: در شش ماه نخست سال 11 درصد کاهش در انواع سرقت‌ها، کاهش 56 درصدی در سرقت به عنف، %39 افزایش کشفیات در بحث مواد مخدر و 8درصد کشف انواع سلاح، 15درصد قتل، 20 درصد کشف انواع مشروبات، 23 درصد کشف تجهیزات ماهواره‌ای، 33 دستگیری اراذل و اوباش و 218 درصد کشف قاچاق را داشتیم.
وی در پایان اظهار کرد: انتظارات ما از مجموعه قضایی تاکید در تداوم و تعامل و یکپارچگی با مجموعه نیروی انتظامی است، همچنین در سال گذشته 15 تا 17 درصد کاهش جرایم را در استان داشتیم و تا به امروز 26 درصد رسیده است و همه دستگاه‌ها باید در زمینه امنیت همگانی تلاش کنند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان