۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مدیران مجرم در دریافت‌های نجومی باید به اشد مجازات برسند/ دریافت حقوق‌های زیر خط فقر شایسته کشور ما نیست
کد خبر: ۲۱۵۸۵۹ نویسنده: بهرام پارسایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مدیران مجرم در دریافت‌های نجومی باید به اشد مجازات برسند/ دریافت حقوق‌های زیر خط فقر شایسته کشور ما نیست

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: باید تدابیری درنظر گرفته شده است تا با حقوق‌های بالا و نامتعارف برخورد شود؛ بسیاری از افراد هم اکنون حقوق‌های زیر خط فقر دریافت می‌کنند و این موضوع شایسته کشور ما نیست.

مدیران مجرم در دریافت‌های نجومی باید به اشد مجازات برسند/ دریافت حقوق‌های زیر خط فقر شایسته کشور ما نیست
بهرام پارسایی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره روند بررسی فیش‌های نجومی برخی از مدیران در کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار کرد: در موضوع بررسی وضعیت فیش‌های نجومی مدیران سعی ما بر این بود کیفیت بررسی و پیگیری را فدای زمان نکنیم.
وی در ادامه اذعان کرد: باتوجه به اینکه دریافت‌های نامشروع که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید داشتند در مقایسه با مدیران پاک دست اندک هستند، خوشبختانه در گزارش دیوان محاسبات کمتر از 4/0 درصد اعلام شد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه پیگیری وضعیت دریافتی‌های نجومی برخی از مدیران نیازمند ریشه یابی دقیق بود، عنوان کرد: یکی از علت‌ها در حوزه اینکه برخی از مدیرانی حقوق‌های نجومی دریافت کردند وجود خلاءهای قانونی در زمان‌های خاص بود که زمینه‌ای شد تا عده‌ای از مسئولان با ایجاد قوانین و مقرراتی در زیرمجموعه خود این حقوق‌های نامتعارف را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که در موضوع پرداخت‌ها و دریافت‌های نجومی مجرم هستند باید به اشد مجازات برسند.
این نماینده مجلس بیان کرد: برخی از مدیران هم معتقد هستند طبق مقررات قانونی این حقوق‌ها را دریافت کرده‌اند؛ اگر واقعا موضوع قانونی باشد باید با افرادی که عامدانه و آگاهانه در دوره‌ای این قوانین را وضع کردند برخورد قانونی شود و این افراد متهم درجه اول هستند.
وی ابراز کرد: در جلسات متمادی بالغ بر 30 جلسه که با سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد به این جمع بندی رسیدیم که یک گزارش کلی به مجلس ارائه شود.

کلیه اطلاعات حقوقی مسئولان دولتی در سایت وزارت اقتصاد ثبت و بررسی می‌شود

پارسایی درباره میزان سطح حقوق و مزایای یک کارمند دولتی و یک مسئول تصریح کرد: این واقعیت را باید ما بپذیریم که در مقابل چه فعالیتی قرار است چه حقوقی پرداخت شود؛ معتقدم حقوق نامتعارف و بالا نباید وجود داشته باشد اما کسی که مسئولیت کلان برعهده می‌گیرد برای اینکه از تخلف زیرمجموعه جلوگیری شود باید یک حقوق بیشتری برای این فرد درنظر گرفت.
وی تاکید کرد: امروز باید هدف ما توسعه کشور و پیشرفت مردم باشد یعنی حقوق‌های حداقلی را افزایش دهیم و بسیاری از افراد هم اکنون حقوق‌های زیر خط فقر دریافت می‌کنند و این موضوع شایسته کشور ما نیست.
این مسئول گفت: باید تدابیری درنظر گرفته شده است تا با حقوق‌های بالا و نامتعارف برخورد شود، هم اکنون طرحی برای ساماندهی حقوق‌ها و دریافتی‌های مسئولین تنظیم شده است که در 10 ماده در کمیسیون اصل 90 به تصویب رسید.
وی درباره طرح کمیسیون اصل 90 درخصوص مقابله با حقوق‌های نجومی عنوان کرد: یکی از امتیازات این طرح این است که همه دستگاه‌های کشور باید نسبت به پرداختی‌های خود به کارمندان و مدیرانشان پاسخگو باشند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد: همچنین سایتی در وزارت اقتصاد تعریف شده است که کلیه اطلاعات حقوقی و دریافت‌های مدیران در آن جمع آوری می‌شود یعنی هم میزان حقوق مدنظر قرار می‌گیرد و هم جلوی چندشغلی بودن مسئولان گرفته خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: این طرح تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است و بعد از طی مراحل قانونی در صحن مجلس قرائت خواهد شد؛ همه افرادی که مسئولیت دولتی دارند و حقوق دولتی دریافت می‌کنند در این طرح تعریف شده‌اند اما بخش خصوصی راهکار خاص خود را دارد
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان