۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تربیت نسل انقلابی در سایه تبیین اهداف قیام عاشورا شکل می‌گیرد
کد خبر: ۲۱۵۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین:

تربیت نسل انقلابی در سایه تبیین اهداف قیام عاشورا شکل می‌گیرد

مسئول مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین عنوان کرد: امروز نهادینه کردن این معنا که می‌بایست از طفولیت برای نسل انقلابی برنامه تربیتی داست یک حقیقت انکار ناپذیر است.

تربیت نسل انقلابی در سایه تبیین اهداف قیام عاشورا شکل می‌گیرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فاطمه اشدری مسئول مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین عصر روز گذشته(چهارشنبه) در حاشیه بازدید از دوخت تن پوش‌های مراسم شیرخوارگاه حسینی اظهار کرد: محتوای آموزش دینی افزون بر اینکه باید بر پایه باورها و اصول مسلم مکتبی تنظیم شود، باید گزینش صحیحی نیز روی آن صورت بگیرد.
وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در ایران در کنار سایر عوامل تاثیرگذار، به شدت تحت تاثیر فرهنگ سیاسی شیعه و به ویژه نهضت عظیم عاشورا قرار دارد؛ به نحوی که اگر از منظر نظریه گفتمان به این مسئله نگاه کنیم، گفتار انقلابی امام و دیگر انقلابیون به عاشورا به آن ماهیت کاملا سیاسی و انقلابی بخشیده است؛ به نحوی که تاثیر این قرائت انقلابی از عاشورا به حدی بود که می‌توان گفت در صورت فقدان آن، انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست.
اشدری افزود: امام(ره) روایتی کاملا سیاسی از عزاداری امام حسین(ع) ارائه می‌دهد روایتی که با گفتار غالب در زمان حضرت امام که تنها صرفا یک آیین مذهبی بود تفاوت اساسی داشت.
وی ادامه داد: روایتی سیاسی و انقلابی امام که براساس آن عزاداران امام حسین(ع) در راه مبارزه با ظلم و حکومت جور باید به تبع شهدای کربلا حرکت کنند و این تلقی از عزاداری امام حسین، موجب ایجاد شور سیاسی در عزاداری‌ها شد و در واقع این عزاداری‌ها را از مراسم سوگواری صرف که با هدف آموزش فردی صورت می‌گرفت، به یک حرکت هدفدار سیاسی تبدیل کرد.

وی افزود: بی شک همین نگاه در سال 42 سبب می‌شود تا امام در مقایل طاغوت وقت از سربازان شیرخوارش در گاهواره نام ببرد. اعتقاد به اینکه در تربیت نسل انقلابی ضرورت توجه به کودکان به عنوان پایه و اساس این حرکت باید مورد توجه قرار گیرد.
این عضو شورای شهر قزوین مقوله تربیت را از ابتدایی‏‌ترین و اساسی‏‌ترین نیازهای زندگی بشری عنوان و خاطرنشان کرد: انسان تنها در پرتو تربیت صحیح است که به‏ عنوان موجودی هدفمند و اندیشه ورز به اهداف وآرمانهای خود دست پیدا کرده و قلّه رفیع سعادتِ مطلوب خویش را فتح می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با رد این موضوع که تربیت دینی دچار نقص بوده و جوابگوی نیاز عصر جدید نیست؛ گفت: دلیل عمده عدم موفقیت درباره تربیت دینی کودکان، نقص در برنامه‌هاست نه در کودکان. عدم آگاهی از برداشت‌های کودکانه، تعلیم و تربیت ما را دچار نواقص و کمبودهای گوناگونی کرده است؛ از جمله اینکه، معارف دینی در سطوحی ارائه شده که با فهم کودکان متناسب نیست و گاه این مایه خستگی‌ و دل‌زدگی آنان از معارف دینی شده است.
وی آشنایی فرزندان با علوم اهل بیت(ع) و سخنان و عقاید مربوط به آنان را از جمله عناصر مهم تربیت دینی در فرهنگ شیعی و علوی دانست و افزود: بر والدین ضروری است که عقاید حقّه شیعه را به آنان تعلیم دهند و بذر محبت اهل بیت را در دل‌های آنان بیفشانند و آنان را با معارف غنی، متقن و روشنگر اهل بیت آشنا کند.
اشدری اضافه کرد: تعلیم معارف و محاسن دانش ناب اهل بیت(ع) به فرزندان آنها را در حریم امن عقیده قرار داده و از آثار شوم هجوم عقاید و اندیشه‌های ناپاک مصون می‌‏دارد.
وی ابراز کرد: نقش قیام عاشورا را در عصر حاضر اتحاد و انسجام جامعه ایرانی در بعد ملی و وحدت جامعه مسلمین و شیعیان و آزادی خواهان جهان در بعد بین المللی در مقابل هجمه دشمنان و ابرقدرت‌ها در صحنه کارزا و تهاجم فرهنگی از طریق آنتن ماهواره‌ها بسیار مهم است.
این مسئول اظهار کرد: امروز با تربیت نسلی که نگاهش به سربازان کوچک این قیام الهی است و نهادینه کردن این معنا که می‌بایست از طفولیت برای نسل انقلابی برنامه تربیتی داست یک حقیقت انکار ناپذیر است.
وی اضافه کرد: امروز هجوم دشمن به مسئله حجاب و عفاف بسیاری از بنیان‌های تربیت اسلامی را در معرض آسیب قرار داده و این همایش‌ها می‌تواند ضمن آشنا کردن دختران به این معقوله و ایجاد رابطه معنوی و عاطفی با این جریان مانع از کژرفتارهای نسل آتی شود.
این مسئول فرهنگی با قدردانی از حرکت همایش شیرخوارگان حسینی و همایش سه ساله‌های حسینی گفت: جهان شمول شدن این حرکت ارزشمند در سال‌های اخیر و استقبال مردم آزادی خواه جهان و مسلمانان و شیعیان موید این معنا است که زمینه سازی برای قیام موعود به عنوان یکی از باورها و عقاید حقه شیعی در حال شکل گیری است.

وی نقش مادران را در این نوع حرکت‌ها تبین کننده دانست و تصریح کرد: زنان نقش مهمی در تربیت نسل دینی و انقلابی و ولایت مدار دارند؛ چراکه اصلی‌ترین عنصر حیات بخش این جریان در مسیر تربیت فرزندان برمبنای اصول اخلاقی و تربیتی دین مبین اسلام و آموزه‌های قرآنی شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان