۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حادثه عاشورا مانند دانشگاهی برای تربیت نسل جوان است
کد خبر: ۲۱۵۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

حادثه عاشورا مانند دانشگاهی برای تربیت نسل جوان است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: حادثه عاشورا مانند دانشگاهی است که به بلندای تاریخ برای اقشار مختلف جامعه در هر سنی که هستند، حرفی برای گفتن دارد.

حادثه عاشورا مانند دانشگاهی برای تربیت نسل جوان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، "همایش رد پای سه ساله" به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) همزمان با سومین روز ماه محرم، عصر روز گذشته(چهارشنبه) با حضور بانوان قزوینی و کودکانشان در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این همایش اظهار کرد: امروز با پیشرفتی که در علم و فناوری ایجاد شده، افراد نسبت به گذشته با سهولت بیشتری می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همچنین اخبار سراسر دنیا در کمتر از چند ثانیه به گوش جهانیان می‌رسد.

تکنولوژی بدون داشتن رنگ و بوی معنویت عامل نفوذ شیطان است

وی افزود: اما این تکنولوژی نقاط ضعفی نیز دارد که نباید از آن غافل شد چراکه اگر گسترش تکنولوژی رنگ و بوی خدایی پیدا نکند به عامل شیطان تبدیل می‌شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم که ماهواره،‌ فرهنگ و اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است و بیش از هزاران شبکه بیگانه فارسی زبان، توسط ماهواره‌ها پشتیبانی می‌شوند.
وی تصریح کرد: در این شبکه‌های ماهواره‌ای برخی به صورت مستقیم در تلاش برای ترویج مباحث غیراخلاقی هستند و بعضی به شکل غیرمحسوس در جهت تغییر فرهنگ کشور ما حرکت می‌کنند و با تولید برنامه‌های مختلف در تلاش برای ترویج خشونت، بی بندوباری، روابط نامشروع و شراب خواری هستند.
عادل در ادامه بیان کرد: فضاهای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی ابزاری هستند که می‌توان استفاده‌های خوبی از آنها کرد اما متاسفانه بیشترین آمار استفاده از این ابزار، در راه‌های ناثواب و مسائل ضداخلاقی است.
وی با اشاره به اهمیت نقش مادران در تربیت فرزندان گفت: عدم نظارت و کنترل خانواده می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری داشته باشد که نقش مادران در این زمینه بسیار مهم است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش معنویت در جامعه بیان کرد: ضعف باورهای دینی، ریختن قبح گناه، ترویج تجمل گرایی و الگوسازی‌های نامناسب می‌تواند موجب کاهش معنویت در میان خانواده‌ها شود.

والدین با تربیت اسلامی فرزندان، الگوهای مناسب را به آنها معرفی کنند
وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، بهترین الگو برای انسان‌ها پیامبر اسلام(ص) است بنابراین والدین باید با تربیت اسلامی فرزندان، الگوهای مناسب را به آنها معرفی کنند.
عادل با تاکید بر الگوبرداری از ائمه اطهار عنوان کرد: حادثه عاشورا مانند دانشگاهی است که به بلندای تاریخ برای اقشار مختلف جامعه در هر سنی که هستند، حرفی برای گفتن دارد.
وی در پایان بیان کرد: نقش تربیتی پدر و مادر، جایگاه آنها را ارزشمندتر کرده و به اهمیت آن افزوده است و نقشی که یک مادر در ساختن جامعه با تربیت صحیح فرزندان ایفا می‌کند، نقش بی‌بدیلی است و هر چه معنویت در بین خانواده‌ها بیشتر باشد به همان نسبت نیز جامعه سریع‌تر به اهداف امام حسین(ع) می‌رسد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان