۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهرک ترافیک سیار در شهرستان تاکستان ایجاد شد
کد خبر: ۲۱۵۸۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۴ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

به منظور آموزش فرهنگ رانندگی؛

شهرک ترافیک سیار در شهرستان تاکستان ایجاد شد

شهرک ترافیک سیار به منظور آموزش مهارت رانندگی به کودکان و نوجوانان در تاکستان برپا شد.

شهرک ترافیک سیار در شهرستان تاکستان ایجاد شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، ذهن کودکان آماده کسب مهارت و اطلاعات آموزشی است، آمارهای غیررسمی حاکی از جایگاه نامناسب کشور در سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن است این تصادفات تا حدی ناشی از بی کیفیتی خودرو و جاده است، اما در بین آنها تصادفات منجر به فوت خودروهای لوکس هم به چشم می‌خورد و در چند سال اخیر تلاش شده است تا راه‌های مواصلاتی کشور هم مناسب سازی شوند و تنها یک دلیل مهم دیگر برای بالا بودن آمار تصادفات رانندگی باقی می‌ماند.
به همین منظور شهرک ترافیک سیار برای شناخت رفتارهای پر خطر و آمزش مهارت رانندگی کودکان و نوجوانان در تاکستان بر پا شد.
در این شهرک دانش آموزان دوره ابتدایی برای بالا بردن فرهنگ رانندگی و شناخت علایم راهنمایی شرکت می‌کنند
به گفته سرگرد رضایی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکستان عومل انسانی مانند استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر مجاز، خواب آلودگی وعدم توجه به جلو از جمله عوامل بروز تصادف است.
جلال رحمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در این باره می‌گوید: با مرگ هر نفر در تصادف رانندگی، سرمایه عظیمی را از دست می‌دهد.
وی ادامه داد: در کشورهای جهان سوم بیشتر مراقبت‌های جسمانی مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که با تکامل مغز و آموزش صحیح می‌توان تا حد زیادی بزه به ویژه تصادف و اعتیاد را کاهش داد.
به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکستان سن اخذ گواهینامه در کشور 18 سال است که ما آنرا برای کسب مهارت کمی دیر می‌دانیم.
سرگرد رضایی افزود: در سن 18سالگی همه رفتارها در فرد نهادینه می‌شود و به سختی قابل تغییر است، سعی داریم با بهره گیری از ذهن آماده کودکان برای دریافت اطلاعات ضمن آموزش نسل آینده از آنها برای کنترل رانندگان بزرگسال فعلی بصورت همیار پلیس کمک بگیریم.
اما مزایای این شهرک آموزشی در کمک کودکان به عنوان همیار پلیس خلاصه نمی‌شود و همه آنها می دانستند در آینده باید طوری رانندگی کنند که نه برای خود و نه برای دیگران حادثه ساز نباشند.
در شش ماهه نخست امسال آمار تصادفات منجر به فوت 10درصد و منجر به جرح 30درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در تاکستان کاهش پیدا کرده است که پلیس اولویت خود برای کنترل این آمار را آموزش و رفع نقاط حادثه خیز بیان می‌کند.
انتهای پیام/3009
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان