۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری "همایش شیرخوارگان حسینی" در ۲۵ امامزاده شاخص استان
کد خبر: ۲۱۵۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۴ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:

برگزاری "همایش شیرخوارگان حسینی" در ۲۵ امامزاده شاخص استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۲۵ امامزاده شاخص استان خبر داد.

 برگزاری "همایش شیرخوارگان حسینی" در ۲۵ امامزاده شاخص استان
حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف برای ایام ماه محرم اظهار کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در طول دو ماه محرم تا صفر در امامزادگان سطح استان اجرا می‌شود و شامل برنامه‌های متنوع فراوانی است.
وی افزود: بیشترین برنامه‌های این طرح در امامزاده‌های که دارای توانمندی بیشتری هستند، اجرا می‌شود و برخی از امامزاده‌ها نیز که امکانات کمتری دارند، می‌توانند بخشی از ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی را برگزار کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه اول ماه محرم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای دوخت لباس مشهور به لباس حضرت علی اصغر(ع) برای ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی یکی از اقداماتی است که از 23 شهریور ماه در امامزاده حسین(ع) قزوین انجام شد.
وی اضافه کرد: قرارگاه حضرت سیدالشهداء در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای هماهنگی برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی و همچنین در ادارات از تاریخ 3 مهر ماه تشکیل شد.
عادل عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین موقوفات با نیت تعزیه خوانی، روضه خوانی و عزاداری سیدالشهدا(ع) وقف شده‌اند لذا در راستای اجرای دقیق نیات واقفین احصاء شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در 6 امامزاده شاخص استان در ایام محرم و صفر در قالب طرح بصیرت عاشورایی عنوان کرد: در این خیمه‌ها، غرفه مشاوره خانواده، گفتمان دینی، پاسخ به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان برای انتقال پیام عاشورا، حجاب و عفاف، غرفه همه واقف باشیم و حجاب و عفاف دایر می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: برگزاری تجمع "لبیک یا حسین" در 5 نقطه استان در سالروز ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به صحرای کربلا در روز دوم محرم و همایش "رد پای سه ساله" بعد از ظهر روز سوم محرم در امامزاده حسین قزوین از جمله برنامه‌های ماه محرم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در صبح اولین جمعه ماه محرم در 25 امامزاده شاخص استان خبر داد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش "احلی من العسل" با حضور نوجوانان و جوانان در تجلی همدردی با حضرت قاسم(ع) یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با همکاری بسیج و آموزش و پرورش و برخی دیگر از نهادها در پنج نقطه استان از جمله امامزاده حسین(ع) قزوین در تاریخ 17 مهر ماه اجرا می‌شود.
عادل در ادامه گفت: با توجه به نقش زن در روز عاشورا، "همایش رهروران زینبی" نیز 12 محرم همزمان با 23 مهرماه با حضور بانوان در 6 امامزاده استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان