۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بانوان نمونه سرپرست خانوار استان قزوین تقدیر شدند
کد خبر: ۲۱۵۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۳ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی،

بانوان نمونه سرپرست خانوار استان قزوین تقدیر شدند

بانوان نمونه سرپرست خانوار استان قزوین در همایش ملی خانواده با حضور مسئولان کشوری و استانی تقدیر شدند.

بانوان نمونه سرپرست خانوار استان قزوین تقدیر شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش منطقه‌ای روز ملی خانواده ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، حجت الاسلام قابل، امام جمعه موقت قزوین، زرآبادی‌ نماینده مردم قزوین در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این همایش اظهار کرد: نظام خانواده نظامی ارزشمند است به طوریکه در اسلام هیچ بنایی به اندازه این نهاد دارای ارزش و محبوبیت نیست.
وی افزود: خانواده، نهادی اساسی و محوری در جامعه است و هسته اولیه برای تشکیل سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌آید و افرادیکه به عنوان فرمانروایان مقتدر، بزرگان دینی و علمی در جامعه ظهور می‌کنند به برکت همین نهاد کوچک خانواده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی این نظام بی‌بدیل مرهون شناخت دقیق و رعایت حقوق هریک از اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و در جامعه است و همانطور که نظام‌های اجتماعی بزرگ قوانین خاصی دارند خانواده نیز از چنین ساختار منسجمی برخوردار است.
وی تصریح کرد: خانواده امروز ایرانی با توجه به سبقه فرهنگی، تاریخی و مذهبی کشورمان با خانواده متعادل و مطلوب فاصله بسیاری دارد؛ در گذشته برخی سنت‌های غلط به نظام خانواده ایرانی آسیب وارد کرده است.
وارثی عنوان کرد: امروزه آموزه‌های مدرن نظیر انکار تفاوت‌های جنسیتی، فردگرایی و اصالت لذت‌های دنیوی سلامت و کیان نظام خانواده را به خطر انداخته است.
وی بیان کرد: ۳ عامل می‌تواند موجب استحکام یا اضمحلال نهاد خانواده شود که شامل ضعف مهارت‌ها و انحراف در نگرش‌ها، ضعف در ساختار مدیریتی، حقوقی و اخلاقی خانواده و نقص یا انحراف در ساختار دیگر نظام‌های اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در تغییر سبک زندگی مردم خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی و مجازی به عنوان یکی از اجزاهای نظام فرهنگی و آموزشی کشور به رقیبی جدی و مهم در کارکرد تربیتی خانواده تبدیل شده‌اند به طوریکه خواسته یا ناخواسته علاوه بر رواج آموزه‌های نامناسب منجر به ارائه الگوهای ناسالم و غیر بومی به خانواده شده‌اند.
در ادامه حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: وقتی صفحات تاریخ را ورق بزنیم ظلم‌های بسیاری را مشاهده می‌کنیم که بر زنان وارد شده این در حالی است که نهاد خانواده در دین اسلام از جایگاه مهمی برخوردار بوده و همواره در روایات و آیات مختلف بر اهمیت این نهاد تاکید شده است.
حمیده زرآبادی‌ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی با پیوند زناشویی میان زوجین تشکیل و با تولد فرزندان کامل می‌شود.
وی افزود: خانواده‌ای که در آن فضائل انسانی و ارزش‌های اسلامی پررنگ باشد خانواده برتری است چراکه ثروت، مقام و شهرت ملاک برتری خانواده‌ها در جامعه اسلامی به شمار نمی‌آید.
گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی از تعدادی از زنان سرپرست خانوار موفق استان قزوین تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان