۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تفاهم‌نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین مبادله شد/ عملیات اجرایی این پروژه دی ماه امسال آغاز می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۳ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تفاهم‌نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین مبادله شد/ عملیات اجرایی این پروژه دی ماه امسال آغاز می‌شود

استاندارقزوین بیان کرد: تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین بین شرکت آب منطقه ای و بانک پاسارگاد مبادله شد و عملیات اجرایی این پروژه دی ماه امسال آغاز می‌شود.

تفاهم‌نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین مبادله شد/ عملیات اجرایی این پروژه دی ماه امسال آغاز می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین اظهار کرد: در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان قزوین جلسه مشترکی با دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در تهران برگزار و تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین بین شرکت آب منطقه ای استان و بانک پاسارگاد منعقد و مبادله شد.
وی افزود: انتقال آب سد طالقان به 14 شهر و 196 روستا از آرزوها و خواسته‌های دیرینه استان قزوین بود که به برکت سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید محقق خواهد شد.
استاندار تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در اوایل دی ماه آغاز خواهد شد که براساس آن سالانه 60 میلیون متر مکعب آب به استان قزوین انتقال پیدا می‌کند.
همتی اظهار داشت: برآورد اولیه این طرح 626 میلیارد تومان است که که به روش bot و با مشارکت بانک پاسارگاد اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه" هم اکنون آب شرب شهرهای استان از منابع آبی زیرزمینی تامین می‌شود" گفت: با اجرای این طرح هم کیفیت آب شرب استان افزایش می‌یابد و هم بر ظرفیت‌های آبی استان افزوده می‌شود.
استاندار در ادامه از احداث بیمارستان هزار تختخوابی در استان به عنوان یکی دیگر از مصوبات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان نام برد و تصریح کرد: در این خصوص مقرر شد با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد و در راستای توریسم درمانی با استفاده از آخرین روش‌ها و سیستم‌های بین المللی نسبت به احداث یک بیمارستان هزار تختخوابی اقدام شود.
وی افزود: این طرح هم اکنون در مرحله عقد تفاهم نامه است، استاندار در پایان از انجام مذاکرات اولیه درخصوص احداث مجتمع های پرورش زیتون،مجتمع پرورش گیاهان دارویی و احداث مجتمع پتروشیمی با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد در استان قزوین خبر داد.
گفتنی است، فرخ زاد سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مهندس پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و معاونین ایشان در این دیدار استاندار را همراهی می‌کردند.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت استاندار قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان