۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اقدامات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم قزوين تشريح شد
کد خبر: ۲۱۵۷۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

از سوي معاون سازمان فرهنگي شهرداري قزوين؛

اقدامات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم قزوين تشريح شد

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اقدامات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم قزوين را تشريح کرد.

اقدامات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم قزوين تشريح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، صادق آريان،  معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: اين ستاد در ششمين سال تجربه خود، از تاريخ پنجم مهر ماه فعاليت‌هاي عملياتي خود را در نگارخانه فرهنگسراي بانو حضرت زهرا(س) آغاز کرده و تا 14 مهر ماه ادامه دارد و آماده ارائه خدمات به هيأت‌هاي مختلف عزاداري است.

وی با اشاره به اهداف تشکيل ستاد ساماندهي تسهيلات محرم گفت: ارائه خدمات به هنگام و مناسب به صورت متمرکز به هيئات مذهبي، بهره‌مندي از توان هيئات مذهبي براي کمک به مديريت شهر و ديدار حضوري هيئات مذهبي با نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و اعلام تذکرات لازم براي حل مشکلات اساسي هيئات مذهبي از جمله اهداف ستاد ساماندهي تسهيلات محرم مي‌باشد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: سازمان‌هاي وابسته به شهرداري قزوين از جمله سازمان‌هاي زيباسازي، مديريت پسماند شهرداري، آتش نشاني و خدمات ايمني، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، نماينده نيروي انتظامي و نماينده اداره کل تبليغات اسلامي عضو اين ستاد بوده و خدمات خود را به هيئت‌هاي مذهبي ارائه مي‌دهند.

آريان افزود:هيئت‌هاي مذهبي لازم است،براي ارايه خدمات بهتر به عزاداران حسيني با نهادها و دستگاه‌هاي گوناگون ارتباط برقرار کنند که سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در خصوص بهبود امور مورد نياز هيئت‌ها اقدام به راه اندازي اين ستاد نمود که خوشبختانه در طول سال هاي گذشته کارنامه خوبي را ارائه کرده است.

وي خاطرنشان کرد:همچنين تفاهم نامه اي به منظور رعايت شان عزاداري هاي در تمام ابعاد معنوي، فرهنگي، امنيتي و ايمني ميان شوراي هيأت مذهبي و دبيرخانه  ستاد ساماندهي تسهيلات محرم قزوين به امضاء رسيد که اميدواريم خدمات شايسته اي را به تمام خادمان اباعبدالله الحسين (ع) ارائه کنيم.

پلاستيک‌هاي مخصوص و سطل زباله براي جمع‌آوري پسماندها در ميان هيئات مذهبي توزيع مي‌شود

آريان تصريح کرد: با توجه به مشکلات مربوط به نظافت و پاکيزگي شهر در هنگام پخش نذورات، نماينده سازمان مديريت پسماند نقاط قرمز را شناسايي کرده و تذکرات و نکته‌هاي لازم را در خصوص حفظ نظافت عمومي به هيئات مذهبي ارائه داده است که تاکنون 40 مجوز توسط اين سازمان براي راه اندازي ايستگاه صلواتي صادر شده است.

وي اضافه کرد: همچنين پلاستيک‌هاي مخصوص و سطل زباله براي جمع‌آوري پسماندها در ميان هيئات مذهبي توزيع مي‌شود.

آريان از عزاداران حسيني خواست تا  نسبت به رعايت حقوق شهروندان و حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدي داشته باشند، چرا که  پاکيزگي نشانه ايمان و رعايت آن براي مسلمانان واجب است و مردم بايد در برگزاري مراسم، ضمن حفظ شان عزاداري اباعبدالله الحسين (ع)، زيبايي چهره‌ شهر را حفظ کنند.

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود:شارژ نمودن کپسول‌هاي آتش نشاني به صورت رايگان، صدور دستورالعمل ايمني و کارشناسي، بازديد از مساجد، امامزاده‌ها، اماکن متبرکه، هيئات مذهبي و تکايا، پخش تراکت و صدور مجوزهاي لازم از جمله اقداماتي است که توسط سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني در اين ستاد صورت مي‌گيرد که تاکنون 20 مورد بازرسي از هيئت ها توسط اين سازمان صورت گرفته است.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: در بحث امنيتي، ايمني و ترافيکي نيز نماينده نيروي انتظامي هشدارهاي لازم را در زمينه عدم استفاده از آلات غير مناسب موسيقي، آلودگي صوتي، زمان بندي هيئات مذهبي و ساير موارد انتظامي را به صورت حضوري و ارائه بروشور به هيئات مذهبي عنوان مي کند.

آريان اضافه کرد: با توجه به نياز هيئات مذهبي براي نصب داربست در راستاي برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي با هماهنگي نماينده سازمان زيبا سازي که در اين ستاد حضور دارد، مجوزات لازم به هيئات مذهبي داده مي شود که تا تاريخ 10 مهرماه بيش از 70 مورد مجوز براي هيئات مذهبي صادر شده است.

وي تصريح کرد: همچنين توصيه هاي لازم  توسط سازمان زيبا سازي براي نصب سازه هاي زيبا، آرايش، نظم و انضباط در راه اندازي ايستگاه صلواتي به هيئات مذهبي ارائه شده است و بازرسي هايي نيز توسط بازرسان ستاد از اين ايستگاه ها صورت گرفته است.

آريان افزود:سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز چاپ بنرها و روان سازي کار در اين ستاد را برعهده دارد.

وي همچنين از اهداي حواله هاي فرهنگي به هيئت هاي مذهبي کم برخوردار خبر داد و گفت: پس از شناسايي موقعيت مکاني و بضاعت مالي هيئت ها، حواله هايي توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به هيئت هاي مذهبي جهت دريافت اقلام فرهنگي داده مي شود تا به فضاسازي هيئت ها و تکاياي مذهبي خود بپردازند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اضافه کرد: اين اقدامات به منظور اجراي يک عزاداري واقعي و در شان مقام و منزلت سالار و سرور شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در دستور کار ستاد قرار گرفته است،ستاد تسهيلات محرم با وجود پشتيباني و مساعدت هيئت هاي مذهبي، براي رونق بيشتر مجالس عزاداري تلاش مي کند و در اين راستا هيئت ها مي توانند خواسته هاي خود را به اين ستاد ارايه کنند.

برگزاري نمايشگاه عکس  شهر در محرم در مساجد قزوين

آريان از برپايي نمايشگاه عکس محرم در شهر در مساجد محوري سطح شهر قزوين خبر  داد و گفت:اين نمايشگاه با محوريت آشنايي شهروندان باموضوع آلودگي شهري ونظافت در ايام سوگواري با ارائه عکس از عزاداري سالهاي گذشته در سطح شهر آماده بازديد عموم است.

وي خاطرنشان کرد:پخش بروشورهايي با موضوع رعايت حقوق شهروندي و نکات بهداشتي براي حفظ سلامت عزادارن حسيني در ميان هيئات مذهبي و مساجد از ديگر اقدامات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم مي باشد.

آريان مشارکت در برگزاري تعزيه، همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني  و روز سقاء را از ديگر برنامه هاي فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به مناسبت ايام محرم الحرام برشمرد و گفت: سعي کرديم تا همراه با آحاد مردم همکاري مناسب جهت تحکيم مباني ديني با هيئت هاي مذهبي داشته باشيم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان