۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سهم چشم بادامی ها در بازار محرم چقدر است؟
کد خبر: ۲۱۵۷۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

طبل ایرانی با برچسب ژاپنی!

سهم چشم بادامی ها در بازار محرم چقدر است؟

بازار محرم در حالی در کشور داغ شده است که سهم تولید کنندگان ایرانی از این بازار ناچیز و بازار در قبضه کالاهای خارجی بالاخص چینی در آمده است.

سهم چشم بادامی ها در بازار محرم چقدر است؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، هرساله با فرا رسیدن  ماه محرم و برگزاری مراسم دهه اول این ماه، بازار لوازم مربوطه رونق گرفته که در کنار مواد غذایی که عموما نذری داده می‌شوند، بازار محصولات دیگری مانند ادوات صوتی مانند طبل و دهل و سنج هم داغ شده است که در این بین سهم کشور های خارجی نیز بیشتر می شود.
این در حالی است که تولید کنندگان ایرانی می توانستند سهم بیشتری در بازار های مسلمان منطقه داشته و اقدام به صادرات ادوات محرم نمایند اما عدم حمایت از تولیدی کننده ایرانی سبب شده که این روز ها نه تنها بازار کشور در تصرف کالاهای ایرانی نباشد بلکه بازار محرمدر قبضه کالای های خارجی نیز باشد.
بر اساس آمار گمرک ایران، چین و ترکیه عمده صادرکنندگان آلات موسیقی ضربی از قبیل طبل، دهل، سنج، قاشقک، ماراکاس و کسیلوفون هستند که در شش ماهه سال 94، از این ادوات نزدیک به 43 میلیون تومان از چین و 11 میلیون تومان از ترکیه، وارد کشور شده است. 
علی ای حال سهم چشم بادامی ها در واردات کالاهای عزاداری بیشتر از سایر کشور هاست به طوری که سال گذشته 70 درصد پیراهن های مشکی موجود در بازار مربوط به چین بوده است که این برای اقتصاد کشور فاجعه است که در ایام عزاداری باید طبل های ژاپنی و سنج های ایتالیایی و پرچم های چینی نقش اساسی ایفا کنند.
هر چند اخبار منتشر شده خبر از صدای طبل چینی در عزاداری ها می دهد اما علی شربیانی، عضو هیات رییسه اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با «اعتماد» در مورد شایعه طبل‌های چینی گفته بود که: طبل‌ها دست‌ساز ایران است. ممکن است پوست‌های روی طبل را از سایر کشورها مثل مالزی، اندونزی و چین وارد کنیم اما این به مفهوم واردات طبل چینی نیست. به گفته شربیانی طبل‌ها اگر هم وارداتی باشند محصول کشورهای ژاپن و کره جنوبی و اغلب مارک یاماها را روی خود دارند.سهم چشم بادامی ها در بازار محرم چقدر است؟


 طبل ایرانی با برچسب ژاپنی !
 او در پاسخ به این سوال که آیا طبل‌ها تقلبی نیستند، گفت: اگر تقلبی باشد هم به چین ربط ندارد. برخی از این طبل‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند اما آرم یاماها یا سایر آرم‌ها را بر خود دارند.
علی ای حال این‌ روزها اخبار و گزارش‌ها از بازار داغ ادوات و پیراهن‌های مشکی در ماه محرم حکایت دارد و فروشندگان تاکید می‌کنند که چین سهم بالایی در این بازار دارد. 
هر چند بازار محرم نیست که در قبضه چشم بادامی ها شده بلکه چینی ها در بسیاری از اقلام موجود در بازار جا خشک کرده و کمر تولید کننده داخلی را خم کرده اند.
چندی پیش جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران ضمن انتقاد از واردات بی رویه کالا گفت: تولیدات داخلی به دلیل افزایش هزینه های تولید قدرت رقابت با کالاهای ارزان خارجی را ندارد.
وی با بیان اینکه بازار پوشاک توسط کالاهای چینی قبضه شده است، افزود: در این شرایط تولیدکنندگان سعی می کنند که کالای خود را با سود بسیار کم به فروش برسانند تا کارگران آنها بیکار نشوند.
 
برخورد قاطع تعزیرات حکومتی استان با قاچاقچیان کالاهای مناسبتی با ایام محرم
سید مرتضی مدنی فدکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از برخورد قاطع تعزیرات حکومتی با متخلفان کالاهای مناسبتی با ایام محرم خبر داد و گفت: اقدامات لازم جهت برخورد با این متخلفان انجام و این اداره آماده دریافت شکایات شهروندان است.
وی با بیان اینکه سازمان صنعت ،معدن و تجارت و اتاق اصناف با نظارت بر نرخ کالا مانع از ایجاد شوک قیمتی در ماه محرم خواهند شد، افزود: بدیهی است که با فرا رسیدن این ماه مصرف برخی از اقلام افزایش می یابد که با برنامه ریزی ها و تدابیری که صورت گرفته است مشکلی در عرضه کالا نخواهیم داشت ودر خصوص شکایان شهروندان نیز آمادگی لازم جهت برسی و رسیدگی خارج از نوبت ایجاد شده است.
مدنی فدکی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف با سامانه پیامک 5000515010 و مراجعه حضوری به ادارات تعزیرات سطح استان تخلفات را اعلام نمایند.
انتهای پیام/1404

منبع: عصرهامون

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان